Trz12 skrev 2019-11-25 19:32:57 följande:
Jag vet inte riktigt i vilken situation du syftar att "kvinnor låter män gå utan sex". Men om du nu känner att du har varit sugen i långa perioder och din partner inte vill ha sex med dig kanske de är bättre att börja fundera på hur du kan ändra ditt sätt att vara på för att få nya resultat. Det är ju inte av elakhet som en kvinna väljer att inte ha sex med dig, det är ju minst lika tråkigt, kanske till och med värre för henne pågrund av alla stressande tankar att felet ligger hos henne. Detta kan nog leda till en ond spiral där kommunikationen fallerar och det byggs upp till någon slags vägg mellan er.
Och jag tror det är viktigt att inte bli "stött" i detta läge utan försöka nya grejer bara, kommunicera på sätt du aldrig kommunicerat, våga vara öppen och sårbar och förklara hur saker känns för dig och snäs inte åt eventuella svar du kan få tillbaka. Jag kan se hur det ifrån din ståndpunkt låter som jag försöker säga att allt ansvar ligger hos män när det kommer till sexlusten, SJÄLVKLART handlar en relation om att ge och ta. Men då en kvinnas sexuella driv ofta kommer från fantasier och drömmar är det väldigt logiskt att den är stark i början av en relation då mannen överraskar, allt är nytt och spännande man lär känna varandra osv. Ju längre relationen fortgår och ju mer bekväma man blir med varandra desto svårare är det att den lättare "spännande" kåtheten dyker upp i hennes hjärna medans du som man kanske har det lättare då du tänder på det visuella. Detta är, för att förtydliga ytterligare en gång, en grov generalisering.
Tycker du att detta låter som orättvist eller "tråkigt" att ansvaret ligger hos dig som man har du nog fått allt om bakfoten eller helt enkelt inte träffat den rätta partnern. I en relation där du älskar din partner är det minst lika roligt för dig att överraska och utvecklas med henne och inte ett "jobb". Du kommer märka att när din kvinna är helt uppfylld känslomässigt och sexuellt så kommer hon att överraska och göra minst lika mycket tillbaka, en relation handlar om ovillkorslöshet. Man räknar inte och jämför inte, men det tar absolut också hårt arbete ibland att försöka växa tillsammans och våga vara sårbara för att förhoppningsvis hitta ett samspel som gör båda parterna lyckliga. Och framförallt handlar det om att vara modig och inte kontrollerande, låt henne uttrycka sig och känna sig bekväm med sin sexualitet i alla lägen, ingenting är fel.
<3
Din vinkel är ganska intressant då det innebär att vi som män i princip måste förändra oss allteftersom en relation blir längre för att fortsatt vara av intresse för kvinnan i relationen.
Är det därför man hör från många som skiljer sig att de växt ifrån varandra?
Eller att han är inte den man jag träffade?
Eller var har den jag träffade tagit vägen?
Om ditt antagande stämde så skulle i princip bara Ernst vara den ända med ett fungerande sexliv då han chockar oss alla på ett sätt varje gång han visar sig.
Ca40% av män i 40-års åldern lider av erektionsproblem. En stor andel av kvinnor i ett normalt fungerande förhållande når en peak i sin sexualitet just i 40-års åldern och blir då mer sexuellt aktiva igen. Att vi män får erektionsproblem beror inte på att vi inte tänder på kvinnor utan en massa andra faktorer spelar in så som att vi tex inte längre producerar samma mängd testosteron i kroppen.
Varför vill inte min man ha sex frågar sig många?
Svar: Det vill han och har antagligen velat flera gånger i vecka i många års tid, men har nu fått problem som är i princip omöjliga att lösa utan medicin som kan leda till förhöjt blodtryck och hjärtproblem.
Frågan är varför ni inte velat och vågat visa vad ni vill i sänghalmen och utbildat er gubbe att bli en så bra älskare som möjligt och förklarat, gör så här, det där älskar jag, chocka mig med nått nytt, så här kommer jag på bästa sätt.
Istället fortsätter kvinnor på samma sätt fast att de har alla möjligheter att ändra detta.
Du, kvinna, Som individ måste ta ansvar för din sexuella upplevelse. Ni kan aldrig skuldbelägga detta på någon annan än er själva.
Att något historiskt har varit en standard betyder inte att det är det nu.
Har man fått satsen i munnen historiskt så behöver det inte betyda att man slutar suga kuk, man förklara för sin partner att man inte gillar det, så kan jag lova att en normal man ser till att det inte hamnar där.
Det är så enkelt att om män och kvinnor pratar med varandra.