Anonym (Soc.) skrev 2019-11-30 10:41:05 följande:
Problemet här är att du på något vis fått för dig att en lvu-process är oförenligt med portalparagrafen. Du har draget upp denna i ett otal andra trådar. Och fått den förklarad för dig. Tröttsamt. Jag vägrar gå in i den döfödda diskussionen igen.
Vad värre är att du ganska ofta ger utsatta människor fullständigt katastrofala råd gällande hur de ska förhålla sig till socialtjänsten, vilket riskerar att förvärra deras situation.
Den hjälpsökande människan som startar en tråd vill ju gärna höra det du säger även om det är heltokigt och du underblåser motsättningar genom att berätta hur dålig socialtjänsten är och ökar misstroendet. Känns säkert jättebra för dig att få känna dig lite viktig, men det kommer inte att hjälpa den människa som försöker få behålla eller få hem sina barn.
Nu har du nog blandat ihop korten ordentligt, var har jag påstått att "lvu-process är oförenligt med portalparagrafen"?
Det är inte alls detta som det handlar om.
Socialsekreterare ogillar ofta att bli tagna på sängen när det gäller att deras hantering inte är förenlig med lagstiftningen då dessa ofta lever i en värld där de kan agera maktfullkomligt mot människor som redan befinner sig i en utsatt situation.
Sluta och kom med diverse påståenden rörande mig som du inte kan styrka