LVU efter rättegång - vad händer?
Om du nu talar sanning... skäms du över ditt jobb?
Kan du förstå att människor tror att du faktiskt hittar på när du skriver anonymt?
Jag skulle kunna kalla mig för "Hovrättsdomare" och ljuga mig blå, det gör ju inte att jag inte går till mitt jobb som serviceentreprenör i morgon.
Och att du går till ditt som dagisfröken...
Jag tror att det ganska tydligt ändå om man har en hum om hur saker fungerar ganska fort kan ana om folk som utger sig för att inneha vissa kunskaper är trovärdiga.
Men givetvis håller jag med dig om att vem som helst kan påstå att de är vad som helst. Jag uppmanar ingen att blint gå på det som de får serverat som fakta på ett debattforum utan uppmanar alla att söka informatiin från verifierbara källor. Jag kan bidra med min kunskap och sen får mottagaren själv avgöra om det är trovärdigt eller inte. Om inte annat kanske man i alla fall får insikt i att man behöver få saker klargjorda och skaffa sig mer information. Som exempelvis i denna tråd där TS antinget fått helt fel information ifrån sin handläggare eller kanske själv missförsått. Utan denna tråd skulle hon kanske inte ens veta att hon behöver ställa frågor till sitt ombud eller till sin handläggaren angående uppfattningen om att man kan välja lvu eller sol eller de kinsekvenser det kan få att inte dyka upp på förhandling.