LVU efter rättegång - vad händer?
Och jag tycker det är konstigt att om ni har accepterar omhändertagande och handlingsplan att soc ändå vill ha LVU. Men det kanske är soc som är ute och cyklar.
Och jag tycker det är konstigt att om ni har accepterar omhändertagande och handlingsplan att soc ändå vill ha LVU. Men det kanske är soc som är ute och cyklar.
Återigen, detta handlar i huvudsak inte om historien utan om framtiden.
Rätten ska göra en bedömning vad som kommer bli bäst för barnen i framtiden.
Så även om ni försökt enligt bästa förmåga tidigare, tagit emot hjälp, samarbetet mm, kan rätten bedöma att det är bäst för barnen i framtiden om det blir LVU
I ett brottsmål försöker man ta reda på vad som hände, gäller det LVU försöker man komma fram vad som kommer hända.
Något jag inte kan förstå, hur mycket jag än försöker, är hur man kan tycka att det bästa för ens barn är att flytta till ett fosterhem...
Men ni går ju igenom en rättsprocess just nu?
Skulle ni alla vilja att jag skriver upp händelsen ifrån början till slut? Alltså en mer detaljerad skrift om händelsen ifrån början till slut?
Nej, lägg ut utredningen istället och yrkanden.
Du kan ju maska alla namn, adresser, personnummer, plastband och sedan lägga ut
Du kan ju maska alla namn, adresser, personnummer, plastband och sedan lägga ut
Nej det är bra att du inte gör. Lägg aldrig ut något som kan identifiera er för du vet aldrig om det är någon som känner dig eller familjen här på fl.
Jag skulle gärna vilja det, så jag kan försöka förstå.