LVU efter rättegång - vad händer?
Prata med din advokat och man. Läs dokumentationen
Prata med din advokat och man. Läs dokumentationen
Av din advokat. Det är inlagor, yrkanden, utredningar som skickats in till domstolen n
Det måste ju finnas massor av papper! Har ni inte läst något alls om ärendet?
Ja
Varför inte?
Det borde ni gjort så att ni vet hur de tänker och argumenterar. Viktiga för att förstå
Oj, där står ju alltihop såklart!
Förstår att det är jättetungt. Har en nära vän som varit i samma trall så jag har sett på nära håll vilka känslor som förlamar en om man inte vrider ur det sista lilla.
Vad jag inte förstår är hur du kan säga att ni har gjort allt inför det här och så har ni inte ens läst utredningen
Inte orkat läsa utredningen... well...för att det är så jobbigt för er. Och initalt ville du inte gå på förhandlingen för att det var för jobbigt för er...
Låt mig gissa att mycket av de omsorgsbrister som ligger till grund för ansökan om LVU handlar om att ni inte förmår att sätta era barns behov före era egna behov.
Har ni svårt att förstå texter som de i utredningen? Har och/eller din man något handikapp som gjort att ni har hamnat i den här situationen?
Du säger att ni har gjort allt ni kan i detta men har inte läst utredningen som ju faktiskt är det som ligger till grund för ansökan om LVU ?! Att läsa det nu är ju lite försent då förhandlingen redan varit.
I den kan ni läsa er till vilka farhågor soc och barnombudet har ang frivillig placering och kunnat bemöta.
anledningen till att soc ansöker om lvu kan inte endast vara att ni var oense ang systern. De måste också ha farhågor angående t.e.x samarbetet från er och brist i att se barnens behov. Allt detta kan ni läsa i utredningen som ligger till grund för dagens förhandling. Läs den nu. Bättre sent än aldrig.
Eller så kontaktar du domstolen och begär samtliga handlingar i målet skickade per epost, snabbt och enkelt