LVU efter rättegång - vad händer?
Jag kommer alltså inte att närvara under rättegången av giltiga skäl och det finns inget att göra åt det mer än vad jag redan krigat för! Nu kommer advokaten få göra min talan och jag kan inte göra något åt det!
Jag kommer alltså inte att närvara under rättegången av giltiga skäl och det finns inget att göra åt det mer än vad jag redan krigat för! Nu kommer advokaten få göra min talan och jag kan inte göra något åt det!
Jag är verkligen riktigt ledsen och jag har gjort allt vad jag har kunnat göra i detta läget, men har iaf fått bekräftelse på att jag INTE har nån skyldighet att medverka under rättegången då jag har ett giltigt skäl då jag MÅSTE vara hemma med mina barn. Advokaten har sagt att hon kommer att föra min talan som hon har lovat
Förstår att du är ledsen och upprörd. Du är i en mycket stressande situation så det är inte så konstigt.
Du verkar ha lite svårt att förstå att även om du nu inte är skyldig att närvara på rättegången så är det till din fördel att vara där. Även om ditt skäl är giltigt så skulle det gynna din sak att vara närvarande. Det handlar inte om vad man får och inte for göra utan om vad man bör göra och vad som vore mest fördelaktigt.
Bara för att man kan avstå från att närvara betyder inte det att det är en bra lösning.
Nyss skev du att du inte ens vet vem som är förskolechefers chef och nu har du pratat med hen? Det var inte så svårt att att reda på namn och nummer eller hur? Du har alltså även ringt domstolen och tagit reda på att kommunen inte tar någon som helst skyldighet att erbjuda barnomsorg när föräldrarna är kallade till rättegång? Du har hunnit med mycket nu på morgonen! Vad bra!
Även om jag vill närvara i rättegången för att kriga för mina barn så kan jag inte göra det i detta läge. När barnen inte kan vara på förskolan eller med en barnvakt så måste endera jag eller min sambo vara hemma och vi har tagit detta med advokaten och domstolen och hon kommer att föra min talan. Jag har verkligen gjort allt jag kunnat och är verkligen ledsen att jag inte kan närvara som jag verkligen velat men jag känner ändå att jag litar på advokaten och min sambo. Dom kommer att föra fram allting på rätt sätt men jag hade ju självklart velat föra fram min talan själv... :(
Förstår inte varför du startade tråden till en början om du så gärna VILL vara med. Allt jag ser är att du skriver att du har giltiga skäl och har gjort allt. I mina ögon känns det som att du innerst inne inte vill. Så kan det även tolkas i rätten. Bara en tanke i all välmening.
Ja du gör ju som du vill. Förstår inte hur två personer med barn inte har NÅGON som kan rycka in och hjälpa till vid en sådan LIVSAVGÖRANDE situation. Jag hade aldrig slutat försöka. Aldrig. Familjemedlemmar, vänner, släktingar, grannar, det måste ju finnas någon.
Nej, du har skrivit det...
Om jag bara kunde fått visa er hur ont det verkligen gör i mig så hade ni förstått hur jag mår och hur gärna jag vill vara där för att föra min talan och kriga för barnen men tyvärr så har vi ingen lösning då ingen kan ta barnen men jag vet att jag har kämpat och gjort allt för att få vara med i rättegången.
Finns det någon där ute som vet mer om LVU rättegångar? Har du varit med om det själv? Berätta gärna för skulle vilja prata med er som t ex varit med om detta själv eller vet mera om detta?
Om du finns nån där ute som varit med om LVU, en rättegång angående LVU eller som har erfarenhet om detta, får gärna skriva!
Nån med erfarenhet inom detta område?