BurningDiamond skrev 2019-11-26 11:59:21 följande:
Alltså, om du lämnar din hund 9.5 timmar på ett dygn och därefter rastar den 30-60 min vid fem tillfällen, så går du ut med den med 2-2.5 timmars intervall. Menar du på fullaste allvar att du går hemifrån för att sova, och därefter är hemma resterande tid? Någon annan möjlighet finns ju inte. Eller jo, sover du 8 timmar per dygn så du går ut 30-60min med ca 20-40 min mellanrum mellan rastningarna. Det du skriver är ju rena lögner, det faller på sin egen omöjlighet.
Rekommendationen säger 6 timmar, du överskrider detta med närmare 60%. Det är inte rimligt. Dessutom skriver du att din hund är 8 åt, det betyder att den är senior och rekommendationen är att den ska rastas oftare än dessa 6 timmar, vilket gör att du ytterligare överskrider denna rekommendation.
Om du utsätter din hund för detta vansinne PÅ REGELBUNDEN BASIS så ja, då ska du för hennes skull hitta ett nytt hem. Hon förtjänar bättre. Om du, som du vill få det att framstå, bara utsätter henne för detta djurplågeri vid sällsynta tillfällen (min definition skulle vara vid några tillfällen om året, mer sällan än en gång varannan månad) så får du placera henne på ett pensionat dessa dagar. Även om det är dyrt, långt att åka osv. Det gäller ju såpass sällan. Pensionat ligger sällan i städerna, det argumentet faller platt.
Du får gärna uppge vilket landskap du bor så kan jag försöka hjälpa dig hitta pensionat, dagmatte/husse/promenadkompis osv.
Vadå därefter? Går du en trettio-fyrtio minuter med hunden INNAN jobb och sedan går minst en timme när du väl kommer hem och senare ännu en timme innan läggdags så får hunden mer rastning än vad många hundägare ger sina hundar. Hör och häpna, jag måste faktiskt äta jag med. Och ja, jag matar hunden. Du gör otroligt många insinuationer ang en situation du har noll koll på. Sluta anta, eller anmäl mig så får vi se hur långt du kommer. Jag bor i Hälsingland.