Har du kallat din partner för "idiot"
Ja, har du gjort det och ångrar du dig? Ska man behöva leva med att ens bli kallad för det en enstaka gång?
Ja, har du gjort det och ångrar du dig? Ska man behöva leva med att ens bli kallad för det en enstaka gång?
varje dag, vi kallar också varandra Bitch, hoe, slut, dicksucker :) och nej, det är inte i bråken vi använder detta, utan kan bara vara att vi står i köket och lagar mat och smiskar den andra och säger "Flytt på dig, bitch". När vi bråkar slutar det med att vi går till varsitt rum en stund och sen sätter oss och pratar om det :)
Ja, under en av våra många hetlevrade debatter om olika samhällsämnen - just denna gällde huruvida det bör vara tillåtet att försäkringsbolag tar hänsyn till kön när det gäller bilförsäkringspremien - så råkade jag antyda, på ett ganska tydligt sätt, att han var förståndshandikappad. Han sa ifrån, jag bad om ursäkt och så släppte vi det (det jag sagt alltså - själva ämnet kommer vi tyvärr tillbaka till då och då).
varje dag, vi kallar också varandra Bitch, hoe, slut, dicksucker :) och nej, det är inte i bråken vi använder detta, utan kan bara vara att vi står i köket och lagar mat och smiskar den andra och säger "Flytt på dig, bitch". När vi bråkar slutar det med att vi går till varsitt rum en stund och sen sätter oss och pratar om det :)
Kallade mitt ex det. Många gånger.
Nu lever vi inte tillsammans. Anledningen till att vi inte lever tillsammans är inte för att han ska slippa kallas idiot, utan för att jag ska slippa leva med en idiot.
Så sammanfattningsvis ska man inte kalla ickeidioter för idiot. Man ska inte leva med nån man tycket är en idiot. Och om man är en idiot så får man finna sig i att bli kallad idiot.
Ja, jag kallar honom för det ofta. När han är en idiot, vilket är ofta. Men han är min idiot, och jag älskar honom inte mindre för det.
Men varför? Varför säger du inte hellre "kan du flytta på dig älskling"?
Jag vill ha trevlig stämning hela tiden, inte att någon "på skoj" kallar mig bitch och jag skulle inte säga det själv heller. Även om man tycker att det inte gör något med sådana ord så måste det bli en annan stämning till slut, när man inte ens tänker på att man säger det, liksom?
Men ett ord är inte automatiskt farligt eller fult, det är vi människor som väljer vilken värdering vi lägger i ordet. Du kan använda fina ord för att förolämpa någon och fula ord för att skoja med någon, det är hur du säger det som spelar roll.
Jag och min sambo kan också skojbråka och kalla varandra bitch eller något annat fult ord men båda vet att vi bara driver.
Skulle aldrig vilja ha ett förhållande där man inte kan driva med varandra och ha högt i tak angående vad man får säga och inte.