• Stolt Farsa

Har du kallat din partner för "idiot"

Ja, har du gjort det och ångrar du dig? Ska man behöva leva med att ens bli kallad för det en enstaka gång?

• Svar på tråden Har du kallat din partner för "idiot"
  • Stolt Farsa
    Drottningen1970 skrev 2019-11-16 13:39:46 följande:

Kallade mitt ex det. Många gånger.

Nu lever vi inte tillsammans. Anledningen till att vi inte lever tillsammans är inte för att han ska slippa kallas idiot, utan för att jag ska slippa leva med en idiot.

Så sammanfattningsvis ska man inte kalla ickeidioter för idiot. Man ska inte leva med nån man tycket är en idiot. Och om man är en idiot så får man finna sig i att bli kallad idiot.

Är det inte bättre att låta bli och istället säga "Det där var klantigt gjort" eller liknande. Du säger att man kan kalla idioter för idioter men vem avgör om man är det.
  • Stolt Farsa
    Anonym (Ja, ofta) skrev 2019-11-16 14:10:32 följande:

Ja, jag kallar honom för det ofta. När han är en idiot, vilket är ofta. Men han är min idiot, och jag älskar honom inte mindre för det.

Tror du inte han skulle må bättre av att inte höra det?
  • Stolt Farsa
    Anonym (Ja, ofta) skrev 2019-11-16 21:34:36 följande:

När han är en idiot behöver han upplysas om det tycker jag.

Oj vi får nog vara överens om att vi är oeniga
  • Stolt Farsa
    Drottningen1970 skrev 2019-11-16 22:09:35 följande:

Jag var fullt kapabel att avgöra att han var en jubelidiot.

Hur skulle du reagera om någon du älskar kallar dig för det?
  • Stolt Farsa
    Drottningen1970 skrev 2019-11-17 00:08:42 följande:

Om jag vore en idiot så skulle jag antagligen inte fatta att jag vore idiot och då bli arg och sårad.

Om jag inte är en idiot men blir kallad detta så inser jag att en idiot försökt förolämpa mig vis projicering och känner mig road.

Bryr du dig om ifall du sårar någon när du säger så?. Jag menar det är ju också ett faktum att en tjock person är tjock. Är det då rätt att kalla den personen för tjockis?
Svar på tråden Har du kallat din partner för "idiot"