Min partner är en bezzerwizzer!
Kan jag puffa denna tråd?
Är själv gift med en besserwisser som jag verkligen älskar. Vi har varit tillsammans i 15 år och har barn.
Jag står snart inte ut. Känns som allt jag gör värderas hurvida det var bra eller dåligt. Jag har slutat laga mat utan låtit det till honom för då blir det bäst. Min självkänsla börjar tryta och det känns inte som jag har något fristad att få varva ner och tillåta mig själv att få göra lite fel. Har ett krävande jobb dessutom.
Att ligga på sofflocket finns inte på kartan, då kommer pikarna att idag var ingen effektiv dag. Alltså so vara så effektivt hela tiden. Annars fr han panik om inget händer.
Han gör inte detta för att han är elak. Han är bara en besserwisser och fattar inte hur folk inte kan tänka som han. Tycker alla grannar och vänner tänker märkligtvsom inte googlar 100 timmar innan de gör mågot.
Även om livet är roligt med honom på många vis, han fixar alls så bra så känns det som jag sakta kvävs. Och hela tiden vänds det till att jag inte agerar rätt. Jag borde ha förstått hur man gör vissa saker.
Åhh..
Någon som har handfasta tips hur man når fram? Hur förklarar man att vi alla är olika och att detta kväver mig?
Hjälp