Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM December 2019

Entusiastisk skrev 2019-12-19 10:12:34 följande:

Nu låter detta lite som hokus pokus kanske.. Men ändå lite roligt om det skulle stämma igen..

Med min dotter fick jag ju negativt på bim-3 och bim-1 sen släppte jag det och invänta mensen.. På bim+5 drömde jag att jag var gravid och när jag vaknade tänkte jag att jag kunde ta ett gravtest för skojsskull och det var då till min förvåning positivt..

För några månader sen fick jag en stark känsla av att min bästa kompis var gravid.. Sa det till henne men hon sa att "inte vad hon visste" men en vecka senare så plussade hon(dvs hon var gravid när jag kände det på mig).. Jag skrev även till henne lite på skoj några minuter efter att hon plussat "har du plussat än;)".. Hon berättade det för mig dagen efter att hon var i chock hur jag kunde skriva precis då.. Kan såklart lika gärna vara en slump men fortfarande lite kul..

Inatt drömde jag att jag var gravid. Visade plus på 4 stickor.. Jag var så sugen på att testa i morse när jag vaknade men min man kommer inte hem förrän inatt så vi ska testa imorgon! Men det hade varit så roligt om det stämde igen.. Haha!

Hoppas det stämmer :) roligt om det gör de ju xD
  • hundenhubbe

Såg nu att dom billiga graviditetstesten jag beställt mäter från 25.... typiskt! Har iaf 2 st som mäter från 10 när dom kommer. Tror inte jag kan plussa tidigt med dom från 25. Fick otroligt svagt på en som mätte 10 på äl+9 Så vet inte varför jag tog ett som mäter från 25 idag xD vääldigt mkt mensvärk. Brukar inte ha de såhär tidigt men kanske rejäl mens påväg också...

• hundenhubbe
    liloma skrev 2019-12-19 10:41:36 följande:

Känner så igen det med att kastas från en känsla till en annan! Har BIM idag, tog ett test i tisdags som inte visade nåt (ev ett spökstreck) och tänkte att det var kört. Samma dag berättade min sambo om en kompis som är gravid, och som nyss börjat försöka... Så känslan var nere och depp.

Men nu har mensen fortfarande inte kommit och det känns liksom mest i vänstra sidan, lite annorlunda mot vad det brukar, och så länge mensen inte kommer så finns det ju hopp, så nu hoppas jag igen! Haha. Ska nog ta ett test imorgon bitti om den inte visat sig idag. Den brukar vara punktlig, även sen jag slutade med p-piller för 3 månader sen.

Håller tummarna för oss båda!

Hoppas du får ett fint plus imorgon! Värsta känslan när man själv försökt länge och en i ens närhet prickar på typ första....!
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-19 10:44:42 följande:

Typiskt att du inte fick dina test igår! Och tråkigt med negativt idag. Jag fick också negativt på mitt jag tog i morse, men det var nästan väntat med tabke på att jag har bim -5 idag.

Vad spännande att du har så mycket symptom fortsatt! Mina spänningar i magen försvann igår :( men har under morgonen idag haft en pulserande känsla lite då och då i magen men inte alls så att det känns som att det skulle vara något.... så känner mig lite nedstämd och ledsen idag faktiskt... vet att det fortfarande är tidigt för att känna något. Men har ingen känsla av att det skulle tagit sig alls denna gången. Började få ont i brösten igår kväll, Men det går jag alltid innan mens så inget nytt där :(

Också bim-5 och som sagt så borde inte dedär visat något för den mäter inte tillräckligt lågt. Hatar att jag inte har mitt andra test hemma! Hoppas som sagt det kommer idag. Var ledsen idag och nya tag imorgon! Som sagt, fortfarande väldigt tidigt!! Vilket graviditetstest tog du? Kanske positivt att inte känna något? Vissa gör ju det precis innan :)
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-19 11:04:37 följande:

Ja hoppas att det ändå är något litet där nere! Viljan är så stark! Har du haft mycket symptom idag? Mina hala flytningar har slutat nu också...

Jag tog det jag hade från graviditetskollen.nu men det visade bara på 25, så det var egentligen onödigt av mig att ta det. Ska nog ta det som visar på 10 imorgon ändå trots att det känns tidigt. Då är det ju bim-4 så då kan man ju hoppas se ett litet svagt sträck kanske.

Ja jag har fortfarande hala flytningar och mer mensvärk och lite ömma bröst. Men kanske är mens också på g? Ja men då kan det lätt vara därför det var negativt! Som sagt nät jag testa och fick positivt sist var det negativt med dom som visa 25 men positivt med dom på 10 på äl+10. Jag är ju osäker exakt när jag hade äl också. Men visar 10 negativt imorgon eller när jag nu får dom så är de nog inget... :(
  • hundenhubbe
    myownworstenemy skrev 2019-12-19 11:16:25 följande:

Tack för dina ord, de värmer! Ja, vi har varit i några trådar tillsammans. Hoppas att nästa blir en BF-grupp!

Det hoppas jag verkligen! Titta på mina favoriter och ser trådar sen juli... känns som en evighet sen!
    Gosan28 skrev 2019-12-19 11:18:37 följande:

Vi får vänta och se hur det artar sig imorgon helt enkelt.

Är det äl+10 imorgon eller? Hoppas hoppas hoppas att du kan se något då!!! Men rekordnivåerna kan säkert varierar från graviditet till graviditet, tror du inte det? Kanske visar sig först senare för dig denna gången.

Jobbigt när man får en negativ känsla i kroppen.... Hoppas att jag bara överanalyserar allt.

Ja vänta vänta, de är ju de att försöka göra barn går ut på xD japp äl+10 men enl. App. Kan ju haft tidigare eller senare men den här stämt med diff på kanske ens dag förut. Säkert olika från graviditeter men med båda mina 3 andra graviditeter plussa jag på äl+10! :) hoppas känslan försvinner snart! Jag kände imorse så men nu känns det annat xD
  • hundenhubbe
    Hadt skrev 2019-12-19 11:29:22 följande:

Jag kikade igår på tester online på apotekssidor men såg inget om detta i beskrivningarna, kanske bara lyckades missa ????

Alla apotekets egna mäter från minst 25 och ibland upp till 50 :)
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-19 11:44:17 följande:

Ja en evig väntan. Jag är den mest otåliga personen i världen också... inget tålamod alls. Detta är ju dessutom bara vårt andra försök någonsin så kanske inte ska sätta så hög press på mig själv så här tidigt. Slutade med p-piller i slutet av oktober så får nog räkna med att allt kan ta några månader till!

Håller verkligen hoppet uppe för dig inför imorgon. Hoppas dina tester kommer idag så du kan testa med dem imorgon :)

Jag ska som sagt också ta ett sådant tidigt test imorgon så vi får uppdatera då hur det går <3

Då är vi två som är otåliga! Är en väldigt impulsiv person som vill att saker ska ske nu nu nu! XD så denna väntan tar knäcken på mig ibland! Spännande! Hoppas det blir en trevlig fredags överraskning!
  • hundenhubbe

Åh vad frustrerande! Beställde graviditetstesten förra fredagen men inget i brevlådan idag... dom som brukar vara så snabba. Så här inget test för imorgon bitti. Och kommer dom inte imorgon måste jag hoppas på att dom kommer den 23... låååång väntan över helgen då!! Blä...

Svar på tråden BIM December 2019