Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM December 2019

Loea skrev 2019-12-13 13:24:04 följande:

Tack för svar! Då vet jag att jag kan vänta mig en mens iaf / ev graviditet. Har varit så mycket symptom de senaste två månaderna, som bara visat sig vara ovanligt stark ägglossning. Så nu vet iaf hur min ägglossning känns, bekräftade den med ägglossningsstickor också denna månaden. Och lyckades få till det i samband med det. Men nu är alla symptom som bortblåsta och det känns nästan som om jag haft mens men glömt bort det haha.

Är väl bara att vänta och se, tillslut kommer den väl. Om inte så får jag ta ett nytt gravtest om en vecka.

Samma här! Har också haft rejäl ägglossning och pms senaste månaderna. Hade de dock inte denna gång vilket gör mig orolig om jag ens hade få jag inte hade stickor hemma.... hoppas hoppas. Mensvärk till och från, ful hy och gasig.brösten börja ömma men allt dehär har jag haft vid graviditet och mens...
  • hundenhubbe

Ligger och här ont i vä äggstock. Högra förra månaden. Nu är frågan om det är ägglossningen eller inte. Brukar kunna bli öm i den som släpper efteråt också men de känns nästan som ägglossning??? Men såhär sen borde den inte vara.... och isåfall har vi prickat fel. Bajs

• hundenhubbe
    myownworstenemy skrev 2019-12-14 12:37:44 följande:

Jag är på ÄL+5-6. Hoppas så himla mycket på en tidig julklapp. Har BIM 23:e eller 24:e december. Jag skulle inte våga testa så tidigt. Har ett Clearblue digitalt test och känner mig för snål för att använda det för tidigt, haha! Plus att jag inte tror att jag skulle få ett plus så tidigt. Men om jag känner en massa symtom nästa vecka kanske jag testar nästa helg.

Vi är exakt lika! Också bim 24 december :) Jag tänkte våga testa nästa helg!
  • hundenhubbe
    myownworstenemy skrev 2019-12-14 12:42:15 följande:

Har en fråga om alkohol. Jag är på BIM+5-6 någonting och vet såklart inte om jag är gravid. Jag dricker alkohol ytterst sällan men nu ska jag på en tillställning med alkohol både ikväll och på måndag. Hur hade ni gjort med alkohol? Är det självklart att inte dricka eller är det snarare löjligt att tänka på det innan jag ens vet om det blir något? Det gör mig inte så mycket att avstå, det är mer att andra har en tendens att märka det och kanske blir misstänksamma. Jag vet inte... Hur hade ni gjort?

Jag hade druckit! Det har inte fäst något Än det gör de ju TIDIGAST +6 så ingen fara alls!!
  • hundenhubbe
    hundenhubbe skrev 2019-12-14 14:48:50 följande:

Jag hade druckit! Det har inte fäst något Än det gör de ju TIDIGAST +6 så ingen fara alls!!

Såg i ditt i lägg innan att de var felskrivet att du är på äl +5/6 inte bim så jag hade som sagt druckit! :)
  • hundenhubbe
    LouLou90 skrev 2019-12-14 14:49:09 följande:

Vad tror ni om detta? Kan ägglossningen skett i natt och att jag missade stegringen? Eller ska jag fortsätta testa och se om det blir starkare igen. Testen innan det översta har varit svaga och blev då svagt i morse igen.

Man ska ju helst testa med em kiss då koncentrationen av hormonet är högre. Jag hade testat i em och år det svagt hade jag slutat :) de kan ha varit svagt imorse för att du just tog de på morgonen :)
  • hundenhubbe
    Mevi1315 skrev 2019-12-14 16:34:35 följande:

Ovanligt mycket finnar i ansiktet. Är det ett tecken? Haha brukar knappt ha en enda

De hade jag som tecken på min förra graviditet ;)
  • hundenhubbe
    Anonym (Drömmen om syskon) skrev 2019-12-14 20:40:46 följande:

Dumt, korkat och desperat. Jo tack jag vet men jag känner att jag vill ge de en sista chans innan jag ger upp.

Jag va med i bim december förra året med. Jag sa "tänk att få börja 2019 med en bebis i magen" nu sitter jag här och tänker samma tanke. Tänk att få börja 2020 med en bebis i magen. Jag har nyligen fått veta att jag fått hypotyreos efter min senaste förlossning. De kan mycket väl spela in i varför jag inte blivit gravid trots de gått ett år. Med min dotter som nu ligger och sover blev jag gravid på andra försöket.

Jag har provat de mesta för att hjälpa mig o bli gravid. Provat att låta de ske naturligt och strunta i allt vad som heter ägglossnings test och temperstur mätningar för att slappna av o njuta. Har provat att gå all in med tester och olika tabletter som ska öka chansen. Provat ligga varannan dag. Provat ligga ofta. Provat yoga, låta sperman ligga kvar. Trycka i tabletter i gubben. Strunta i kaffe. Ja ni förstår nog hur galen jag blev en period där när plusset vägrade komma. Min lutealfas har blivit kaos sedan min förlossning med dottern o pendlar mellan 8 och 13 dagar. För några månader sedan läste jag om att progesteron kräm kan hjälpa mot defekt lutealfas och köpte genast hem. Men vågade inte ta. Den har med andra ord stått helt orörd i flera månader men nu har jag fått nog. Sverige får inte sälja den längre då de inte riktigt har koll på hur kroppen tar upp progesteron genom huden. Prat om att de kanske kan påverka fertiliteten på sikt. Samtidigt har jag innan denna informationen kom ut hört så många kvinnor som berättat att den här krämen har hjälpt dem bli gravida efter att ha försökt lång tid utan att lyckas. Jag har tänkt att prova min kräm denna cykeln. Mitt sista försök innan jag ger upp och ansöker om hjälp. Det finns säkert dem kvinnor som läser de här o tänker att jag är korkad. Men finns förhoppningsvis kvinnor som läser och förstår mig. Kvinnor som kanske också känner att de provat allt och att de aldrig kommer komma ett plus. Jag ger de ett sista försök.

Fick typ lite ont i magen när jag läste dehär. Tycker så synd om dig och jag förstår verkligen din sits! Har man försökt så länge kan jag tänka mig att man tillslut blir desperat! Jag börjar känna efter bara ett halvår att om de inte tar sig nu måste jag börja med något drastiskt för man blir så jäkla less!! Att det inte bara kan funka... och denna stora besvikelse varje gång man kissar på dendär stickan och tror att kanske kanske de tog sig ändå Men nää.... förstår dig precis och stort lycka till <3 tar det sig inte denna gång sök hjälp, sett att de går för flera efter dom fått hjälp!
  • hundenhubbe
    Anonym (Drömmen om syskon) skrev 2019-12-15 12:08:43 följande:

Tack för att du tog dig tid att läsa min text! Ja desperat känner man sig nu. Att de ska vara så svårt med något som egentligen borde vara enkelt. :( hoppas de tar sig för dig denna cykeln med! Min största önskan är nu ett plus till jul

Önskar oss båda ett fint Julplus! Tror jag ska börja testa i helgen :) vi ska till svärföräldrarna på minijul i mellandagarna och hade varit så kul att slå in ett test då dom inte anar något!
Svar på tråden BIM December 2019