Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM December 2019

Fråntretillfyra skrev 2019-12-12 08:19:16 följande:

Dagens test. Idag tyckte jag att jag såg tydligare än igår.

Har ett digitalt hemma men det är inte lika känsligt som detta test. Tar nog det imorgon då jag ska på julbord på lördag. Attans hur ska man kunna hålla det hemligt då jag alltid dricker vin med dessa personer haha (vi är 6 personer och 2 av dessa är min sambos föräldrar) vill berätta för dem tidigt men kanske inte just där och då

Tycker verkligen det ser ut som en plus! :D
  • hundenhubbe

Vill bara tillägga att jag absolut inte blir bitter på alla plus här inne, på något vis ger dom plussen än Lycka och hopp för att man vet hur mycket alla försöker. Konstigt dedär? XD aja! De blir ju när det blir, vi har två fina barn och borde ju inte ha något problem att få till en tredje då vi fortfarande är unga och inget har ändrats och vi har ju blivit gravida denna gång men missfall så nog ska de gå igen! Har egentligen ingen broska men ni vet hur de är, man vill så gärna att man stressar upp sig i onödan :p

• hundenhubbe
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-12 13:20:07 följande:

Är så förvirrad... Enligt appen så har jag äl idag, igår hade jag mensvärk och ont i ljumskarna. Har testat sedan den 4/12 alltså cykeldag 7 och har inte fått något positivt test ännu.. Två dagar var starkare (8/12 och 9/12, cykeldag 11 och 12) men långt ifrån pos och sen blev det knappt synligt igen. Grejen är att jag är skeptisk till de tester jag testat med, 20st för 30kr liksom.. Ska jag anta att jag redan haft äl och helt enkelt missat det eller ska jag fortsätta testa?

Fortsätt testa! Jag har ägglossning på cykeldag 19 typ!
  • hundenhubbe
    Nicciz skrev 2019-12-12 19:32:54 följande:

Ni som plussat i tråden, fick ni ökade flytningar efter äl? Jag är på äl+5 och, ursäkta språket, läcker nästan igenom trosorna av kletiga och kladdiga flytningar. Inte haft så tidigare när jag blivit gravid.

Jag är typ på äl+3 eller något och har så!! Trodde först att jag kanske hade äl nu för det är så mycket men dom är typ som salva? Och dom ska ju inte vara så! Så hoppas det är ett gott tecken!
  • hundenhubbe
    MsSuzyLee skrev 2019-12-12 20:04:57 följande:

Exakt så hade jag för en vecka sen. Aldrig sett förut, var tvungen att googla på det. Det var då också 3nånting dagar efter ÄL för mig :)

Nicciz skrev 2019-12-12 20:11:09 följande:

Då är jag inte ensam. Hade inga flytningar alls på äl +1-3 men sen tog det fart och idag är det hur mycket som helst. Vi hoppas!!

Håller tummarna att det är något positivt! Brukar som sagt ha mycket vid äl men aldrig efter! Sen brukar mina bröst ömma men inte alls nu. De kan ju bara både positivt och negativt
  • hundenhubbe

[quote=80095621][quote-nick]Anonym (Nujäklar) skrev 2019-12-12 22:19:04 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser tyvärr ingenting :(

• hundenhubbe

Denna månad har vi legat 5,7,9,10 och 12. Måste ha prickat in iaf en fertil dag! Nu är bara frågan om det fastnar. Komigen nu! Läste någonstans att trots att man prickat äl är det ändå bara 20 % chans att det blir något... lååååång väntan till testa. Jag har ett cb early men hört så dåligt om dom med spökstreck. Känns dock som jag jinxar det om jag köper nya xD

• hundenhubbe
    Loea skrev 2019-12-13 07:48:20 följande:

Tog två tester nu på morgonen. Ett billigt testa-tidigt och ett digitalt cb. Båda visade negativt. Fortfarande ingen mens, känner inte ens mensvärk. Funderar på om mensen hoppats över denna månaden..Men kan det bli så när man haft ägglossning?

Jag tror inte att du kan ha ägglossning och hoppa över mensen? Ägglossningen gör ju så att progesteron produceras som startar mensen. Så hoppar mensen över en månad så har man inte vet ägglossning. Ibland spelar ju kroppen än ett spratt När man vill mycket... min var en gång 1 vecka sen utan några tecken :( hoppas i ditt fall att det är ett plus!
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-13 10:21:19 följande:

Hej alla livmodertappspillare! Haha.

Nej men ni som känner på livmodertappen emellanåt, hur känns den efter ägglossning? Jag misstänker att jag haft äl och missat det. För 2-3 dagar sedan så var den hård, kändes som ett mindre ollon typ. nu är den mjukare. Har lite lotion flytning där inne. Inte speciellt mycket. Sitter ganska högt upp, jag mår ganska precis när jag står på huk. Har fött barn för snart 6år sedan om det har någon betydelse. Ska inte ha mens fören om typ 2 veckor. Hoppas ju att det tagit sig där inne. Någon som kan stilla mina fantaster om det vore falska förhoppningar?

Jag kände på min då det skulle varit efter ägglossning. Tyckte då dock min också var mjuk och mycket lotionflytningar runt om. Den var inte öm men ev öppen? Så jag var lite orolig att jag hade ägglossning så låg en dag extra. Men idag är den fortsatt mjuk och har inte ägglossning! De är väl så att den ska bli hård efter ägglossning va? Fast jag har hört att det är väldig individuellt. Att man måste känna på den typ regelbundet för att kunna känna skillnader.
  • hundenhubbe
    sigge1235 skrev 2019-12-13 07:55:22 följande:

Dagens test överst och gårdagens under det, har det blivit lite starkare? Blöder fortfarande en del, dock =/ jobbigt med detta limbo. Ngn som vet hur snabbt hcg minskar om det skulle vara missfall?

Mitt missfall vart det blankt direkt men de kan ta upp till 1 månad Men har hört att de ofta gör de om man är längre gången? I början om det är innan bim brukar de väl vara en kemisk och Då ska dom bli negativa fort? Kan ha fel! Hoppas ditt stegrar :)
  • hundenhubbe
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-13 12:49:39 följande:

Okej nu vågar jag nog säga att jag är gravid (a)

Grattis :D
Svar på tråden BIM December 2019