Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

BIM December 2019

Åååh "obsessar" något oerhört och kan inte sluta tänka. Blääh! Ska försöka hålla mig borta från telefonen helt till imorgon för att få en välbehövlig paus. Har massa att fixa med ändå. Lite senare ikväll åker jag förbi och köper till två test så jag har över julen. Ett varje morgon fram till lördag. Sedan tar jag det för ett definitivt negativt besked och väntar in knasiga mensen som kan komma allt från den här helgen till nästa.

• Mammaresan

God jul till er alla därute! Hoppas ni får en fin julafton! <3

Här är det lika mycket minus som innan. Inte en tillstymmelse av något tyvärr. Får väl mjölka ut allt jag kan med test och hopp när jag kan i och med att vi inte kommer börja försöka efter det här/sen. ÄL+10 idag.

Kram på er!

• Mammaresan

Jag tycker jag kan se konturerna av något som jag inte kunnat innan på det testet jag gjorde på morgonen. Men jag har gjort allt man inte ska. Öppnat upp testet, får vrida/vända för att kanske ana något samt att när jag såg den hade det gått någon minut över maxtiden. Så knappast särskilt påltlig och är negativt (går inte ens att fånga på bild!) men kaaanske kan det vara något som kan bli ett streck/positivt?

Det har varit helt blankt när jag testat tidigare även flera timmar senare, både med ett likadant test och annat test. Så vem vet! Hoppet är det sista som överger en så! :P

• Mammaresan
    Majja92 skrev 2019-12-24 11:10:47 följande:

Har vaknat de senaste två dagarna och känt mig bakis, illamående och det svider i mellangärdet.

Det översta testet dock jag igår eftermiddag och den andra imorse, äl 9 och 10 (troligtvis då cykeln har varit knäpp denna månad)

Vad tror ni?

Det ser ju absolut ut som något finns där på båda!
  • Mammaresan

Hoppas ni haft en fin jul allihopa! Jag känner mig spänd/nervös inför imorgon. Känt av livmodern idag (lite molande) men har åkt på någon sjuka så inte säkert att det inte är lite av det som får det att kännas. Haha! Oavsett så har jag ju koll på mitt sekret och tapp. Dessa två indikerar på att de förbereder sig på mens (tappen har sjunkit lågt och är fortfarande stängd men inte riktigt lika hårt sluten). Sedan så brukar jag lukta på ett speciellt sätt i underlivet när jag är gravid. Haha jag vet helt knäppt men brukat lukta salt hav vilket jag inte gör nu/längre (samma lukt som fostervatttnet har och har den lukten under/runt ägglossning). Tecken på att jag kanske ändå är gravid är istället att jag fick något på stickan idag som potentiellt kan bli något. Jag har aldrig fått streck innan trots utgången tid och uttorkade test. Meeen det är ju fortfarande negativt testet från idag. Molandet är väl också en del som talar för då jag inte känner av något innan/under mens annars.

Sååå ja det blir med spänning för att se vad som händer imorgon. På ett sätt känns det skönt att jag inom några dagar kommer veta definitivt om jag är gravid eller inte. Är jobbigt med den här berg- och dalbanan... så kan jag planera livet därefter sen. Oavsett utgång. <3

• Mammaresan
    Fnattilur skrev 2019-12-25 09:18:16 följande:

BIM+3, ingen mens, molvärk till och från sedan en vecka tillbaka men negativt test (cb early) igår. Har inte haft en längre menscykel än 27 dagar sedan jag tog ut spiralen i våras och de senaste 4 mån har den legat på 26-27 dgr. Vill bara att mensen kommer nu så att det inte är något annat som är fel.. är mest orolig för det, i och med molvärken. Sen vågar jag ju inte äta/dricka sådant man inte ska, för så länge mensen inte dykt upp finns ju det där lilla "kanske". Hur osannolikt det än är.

Vad jobbigt! Har också undvikit roligheter för att vara på säkra sidan. Känns ju väldigt onödigt om det ändå inte är något. Helt klart!
    Majja92 skrev 2019-12-25 11:31:38 följande:

Håller med om att det känns för synligt för att va spök, men ingenting förvånar mig längre haha :P Kanske ännu finns hopp, är på ÄL +11 idag. Förra graviditeten (missfall) så fick jag negativt med digital på +11 men positivt på +12, så vem vet :)

Jag tror bara det är för tidigt för de digitala att synas då de är mindre känsliga i HCG uppmätning i blodet. Håller tummarna på starkare plus för dig och vid BIM så kommer nog det digitala hänga med också!
  • Mammaresan

För egen del så syns det verkligen inte något tydligare idag! Hade inte samma test hemma så det är RFSU testa tidigt jag testade med den här gången medan igår var det någon av apotekens egna märken. De ska båda vara lika känsliga men testet är ju negativt återigen inom testtiden så än så länge ser det inte ljust ut. Men även på dagens test kunde man ana något efter testtidens slut och i dagsljus. Hade hoppats på att det skulle vara tydligare idag om det var något! Men när det är ett annat märke på testet den här gången är de ju svåra att jämföra med tyvärr. Imorgon blir det ju ett test av samma märke (RFSU testa tidigt) så de kanske lättare går att jämföra då om det nu syns något imorgon alls. Här är det ju bara ÄL 11+ idag så än så länge tidigt och inte så tillförlitligt.

Bläh! En till dags väntan. :(

• Mammaresan

Hur går det för er alla andra? Nu är vi i slutet av månaden nästan så det kanske inte är så många kvar? :P

Jag försökte febrilt få tag på ett annat testa tidigt idag för att se om jag kanske kan få något bättre test att testa med. Men dem var slut så jag får nöja med mig med min RFSU testa tidigt. ;P Imorgon är nästa dag. Vänta vänta vänta...

• Mammaresan
    Link92 skrev 2019-12-25 16:26:50 följande:
    Jag är på BIM-1 idag och tog ett CB Early imorse. Med mycket vilja kunde både jag och mannen kanske se ett streck, men vi kom till slut överens om spök. Så nu inväntar jag mens, om den inte kommit innan söndag så tar jag ett vanligt test då :) Annars blir det att hoppas på januari!
    Åh hoppas att det ändå kan vara något! Så traggligt med svaga/vaga streck! Men förstår varför ni kom fram till den slutsatsen. Håller tummarna att det är ett väntande plus!
  • Mammaresan
    Majja92 skrev 2019-12-25 17:07:50 följande:

Tack för alla uppmuntrande ord! Nu är testerna här hemma slut så avvaktar någon dag så får vi se hur allt blir. Hur går det för er andra, någon som snart ska testa? :)

Jag är också nyfiken på när andra planerar att testa och hur det går för alla! :D
  • Mammaresan

Åååh fy farao mår sååå dåligt. Har åkt på någon magsjukeliknande grej eller så har jag i alla fall magproblem och har knappt hållt mig i 4 timmar i och med det. Så sannolikheten att få något vettigt svar ifrån testet idag är lika med noll... Suck! Det är inte positivt eller starkare på något vis så nu skiter jag i tanken att jag skulle kunna vara gravid i sig. Det är helt enkelt bara i huvudet och fortsätter jag känna obehag i livmodern framöver får jag nog kolla upp så det inte är att jag känner fel och det i själva verket är någon infektion i blåsan jag känner av. Så himla svårt att känna vad som är vad. Speciellt när en vill/hoppas!

Det var helt enkelt inte så att det var en liten en som försökte överraska oss med sin närvaro. Att gå vidare med livet efter lördagen kommer vara det svåraste helt klart. Samt att döda det sista hoppet kommande två dagar. Jag har heller ingen möjlighet att hitta bättre test förrän tidigast imorgon. Vilket innebär att imorgon blir det ett likadant Rfsu test och tidigast på lördag blir det "the last blow" vilket bör vara BIM. Bara jag mår bättre då och kan få "vettigt" morgonurin. Just nu känns det mest som plågeri hela grejen. Jag har oregelbunden mens också så det kommer ändå kännas som att en viss del av mig kommer inte veta definitivt förrän då, då kommer en släppa på tanken helt. Däremot vet jag att efter lördagen är jag färdig med testande. Efter det är det inte rimligt längre att ett plus skulle kunna existera.

• Mammaresan
    Anonym (Hoppfull) skrev 2019-12-26 18:13:11 följande:

Tog

Åh ett clear blue early idag bim - 3.

Detta kan väl inte va spök!?

Wow! Jätte tydligt! Stort grattis! :D
  • Mammaresan

Alltså har så ont nu ilväll i nedre ryggen och livmodern. Värker och spänner. Alltså vad tusan händer den här cykeln!? Vill bara vara klar med den här cykeln och hoppas på något "normalt" (för mig) hädanefter.

• Mammaresan
    IA88 skrev 2019-12-27 05:48:53 följande:

Alltså jag är gravid!! Kan knappt fatta det. Så glad och lite rädd haha. En försenad julklapp <3

Åh stort stort grattis!!
  • Mammaresan

Tack för att jag har fått följa med på resan så här långt och få se alla fina plus som så många av er fått!

Här lämnar jag er nu. Mensen kom imorse och jag fick mitt sista negativa test så nu är den här berg- och dalbana äntligen över. Bara så jävligt att jag åkt på någon magsjuka och ha såå ont av mensvärk helt plötsligt. Har inte haft riktig mensvärk på över 9 år. Det blir värmedyna och spyhink idag. Hoppas bara på att krya på mig nu!

Stort lycka till ni andra som fortfarande väntar! <3 Kanske har jag lyckan och turen att komma tillbaks här om några år. Vem vet! :)

Svar på tråden BIM December 2019