BIM December 2019
Känns lite konstigt att gå med i den här tråden som ligger under just "Barnlängtan" för det stämmer kanske inte inte helt och hållet men jag har BIM nu i december och känner verkligen ett behov av att följas åt. Om inte annat är det fint att få chans att följa er ett tag framöver, hjälpa att tolka tester och vara med vid sidan av, i er väntan!
Jag kan börja med att säga att det inte alls är sannolikt att jag är gravid men min mens och kropp har varit ganska knasig och oregelbunden de senaste månaderna så en viss chans finns. Hade oskyddat samlag i lördags med partnern men hade inga planer på att försöka bli gravida. Jag var i dag 18 i cykeln och hade redan haft tydliga ägglossningssymtom tidigare under veckan (samt sekret) så därför tror jag ju inte rent logiskt att jag kan ha blivit gravid. Jag borde inte haft ägglossning i helgen med tanke på hur kroppen beter sig runt ÄL för egen del. Men efter att jag insåg att jag "bara" var på dag 18 efter det oskyddade samlaget (kan erkänna att jag trodde jag kommit längre i min menscykel vid sextillfället) så fick jag en dos av panik. Haha! Ja, alla våra barn är väldigt planerade (har 3 stycken) så det skulle väl vara en ny upplevelse med en överraskning den här gången.
Men ja, nu tjatar jag på! Sa jag att jag behövde skriva av mig? Haha! Oavsett sannolikheten av att jag är gravid eller inte så väntar jag nu på att jag ska närma mig BIM för att kunna testa. Med oregelbunden mens kan det bli en olidlig väntan då cykeln ibland snuddat vid 37 dagar... så därför väntar jag att få testa och slippa vara ovetandes något mer! Oavsett svar så är barnet varmt välkommet om ett sådant skulle finnas och jag kommer säkert bli besviken på det där blanka testet för jag kan inte hjälpa att dras med i förväntningen. Vi kommer inte planera ett barn i våra liv just nu men skulle det bli så blir det helt enkelt.
Anledningen att jag överhuvudtaget har hoppat in här är att jag "känner mig" gravid. Jag menar inte symtom då alltså, utan bara en känsla. En känsla av att något "finns där" utan att kunna känna något rent fysiskt så här tidigt såklart. Så det kommer väl bli som att gå in i en vägg när den känslan visar sig vara fel. Kan ju lika gärna bara vara rädslan som fick igång känslan som sedan gick över till förväntan. Det är ju inte sannolikt att jag är gravid! Men ändå.. jag hänger på här och hoppas på många plus för er här i tråden!