Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

BIM December 2019

Känns lite konstigt att gå med i den här tråden som ligger under just "Barnlängtan" för det stämmer kanske inte inte helt och hållet men jag har BIM nu i december och känner verkligen ett behov av att följas åt. Om inte annat är det fint att få chans att följa er ett tag framöver, hjälpa att tolka tester och vara med vid sidan av, i er väntan! Hjärta

Jag kan börja med att säga att det inte alls är sannolikt att jag är gravid men min mens och kropp har varit ganska knasig och oregelbunden de senaste månaderna så en viss chans finns. Hade oskyddat samlag i lördags med partnern men hade inga planer på att försöka bli gravida. Jag var i dag 18 i cykeln och hade redan haft tydliga ägglossningssymtom tidigare under veckan (samt sekret) så därför tror jag ju inte rent logiskt att jag kan ha blivit gravid. Jag borde inte haft ägglossning i helgen med tanke på hur kroppen beter sig runt ÄL för egen del. Men efter att jag insåg att jag "bara" var på dag 18 efter det oskyddade samlaget (kan erkänna att jag trodde jag kommit längre i min menscykel vid sextillfället) så fick jag en dos av panik. Haha! Ja, alla våra barn är väldigt planerade (har 3 stycken) så det skulle väl vara en ny upplevelse med en överraskning den här gången.

Men ja, nu tjatar jag på! Sa jag att jag behövde skriva av mig? Haha! Oavsett sannolikheten av att jag är gravid eller inte så väntar jag nu på att jag ska närma mig BIM för att kunna testa. Med oregelbunden mens kan det bli en olidlig väntan då cykeln ibland snuddat vid 37 dagar... så därför väntar jag att få testa och slippa vara ovetandes något mer! Oavsett svar så är barnet varmt välkommet om ett sådant skulle finnas och jag kommer säkert bli besviken på det där blanka testet för jag kan inte hjälpa att dras med i förväntningen. Vi kommer inte planera ett barn i våra liv just nu men skulle det bli så blir det helt enkelt.

Anledningen att jag överhuvudtaget har hoppat in här är att jag "känner mig" gravid. Jag menar inte symtom då alltså, utan bara en känsla. En känsla av att något "finns där" utan att kunna känna något rent fysiskt så här tidigt såklart. Så det kommer väl bli som att gå in i en vägg när den känslan visar sig vara fel. Kan ju lika gärna bara vara rädslan som fick igång känslan som sedan gick över till förväntan. Det är ju inte sannolikt att jag är gravid! Men ändå.. jag hänger på här och hoppas på många plus för er här i tråden! Drömmer

• Mammaresan
    myownworstenemy skrev 2019-12-18 00:50:54 följande:

Så dum jag känner mig just nu! Jag hade inte tänkt testa mig förrän tidigast till helgen (BIM på söndag eller måndag tror jag). Men så har jag konstant molvärk/?mensvärk? som strålar ut i benen och jag känner mig superkänslig. Och nu ikväll när jag sitter och jobbar alldeles försent och börjar grubbla för mycket fick jag plötsligt en impuls. Så jag testade med CB digital. Inte gravid enligt testet. Såklart! Det är ju för tidigt. Kunde jag inte ha väntat till imorgon i alla fall!? Suck. Nu behöver jag köpa fler tester, haha! Någon som känner igen sig i detta?

Åh kan tänka mig att det känns nedslående.Hjärta Vet själv hur svårt det är att låta bli de där testen! Speciellt när en hest vill veta nu, nu, nu! Så kommer en impuls och vips har en "råkat" kissa på en sticka som inte har en chans att ge ett rättvisande svar. Håller alla tummar och tår för ett positivt test till helgen!
  • Mammaresan
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-18 19:27:46 följande:

Någon annan med BIM 27e? (Orkar in bläddra bakåt) Jag tempar inte eller nåt sånt men har en app som räknar ut när jag borde ha ägglossning och den brukar stämma väl med hur det känns i kroppen. Tror att jag har noll eller ingen chans den hör månaden egentligen. Appen säger ägglossning den 13e men hade inte sex förrän den 15e.

Men jag har svart bälte i att vara skengravid så likt förbannat kommer jag väl sitta där dagarna innan bim och inbilla mig ALLA tänkbara symptom.

Har också BIM den 28:nde! Känns aplångt kvar. Tänkte fuska mig till att testa på julafton första gången med ett testa tidigt. Får se om det finns någon sannolikhet att det ger ett rättvisande svar. Men är nog inte gravid så. Här var sexet flera dagar efter då jag tror att ägglossning var.
  • Mammaresan
    Anonym (Fian) skrev 2019-12-18 18:41:45 följande:

Är detta vad jag tror?

Andra barnet som vi planerar, kämpade 9 månader med första innan det tog sig och nu är det 4:de försöket men andra helhjärtade försöket. Med tanke på min ålder (37) trodde jag knappt jag skulle få uppleva detta igen :)

Visst är det något där! Grattis!
    MsSuzyLee skrev 2019-12-18 18:04:43 följande:

Testet visade positivt i söndags och jag har tagit några dagar för att smälta det :) hoppas på att det går bra den här gången!

Lycka till alla! <3 Hoppas vi ses i BF augusti 2020 gruppen!

Åh så härligt! Grattis!
  • Mammaresan
    Anonym (Tredje gången gillt?) skrev 2019-12-19 13:02:55 följande:

Hoppar in här för jag vet inte vad jag ska tro. ÄL i slutet på november, hade en kraftig blödning 11-12 december. Gjorde ett test den 13e på läkarens order, blankt = inte gravid säger läkaren. Idag på beräknad BIM enligt min app får jag det här. Kan det stämma eller håller jag på att bli tokig? Känner inte direkt av något mer än mycket labilt temperament som jag trott berott på besvikelse av att det inte gick denna gång heller...

Jag ser absolut ett streck där! Så spännande! Håller tummarna på att det ökar och visar sig vara en liten en där inne!
  • Mammaresan
    Sofieelises skrev 2019-12-19 22:03:07 följande:

Fick ju svagt plus igår på cb på kvällen, idag på fm toknegativt på cb MEN hade druckit typ 4 stora glas vatten innan. Skulle spara mitt sista cb till imorgon på morgonen men tog det nu på kvällen, hade bara hållt mig en timme.. Och jo, visst jäklar blev det ett svagt plus! Har mörkat bilden eftersom jag vet att det inte syns ett dugg här på FL annars.

Vilket test ska jag satsa på imorgon?? Om man INTE vill prova cb, vad finns det då i övrigt som visar hyffsat tidigt? Något av apotekens egna, vilket isåfall (kronans apotek/hjärtat?). Har inte tillgång till predictor early i min stad tyvärr, annars hade det blivit ett sånt.

Jag ser! Håller tummarna att det blir starkare nu!
    Sofieelises skrev 2019-12-19 22:07:09 följande:

Original :

Grattis!
  • Mammaresan

Åh blir ju sååå sugen på att testa när jag ser alla som testar! Så fint med så många plus också! Men här är det inte i närheten än.. och så får jag väl inte ens ett plus..

Här väntar jag till julafton med att testa. Har några ägglossningstest jag funderar på att ta för att födriva tiden varje morgon/dag. Även om jag vet att dessa reagerar även på hormoner när det närmar sig mens. Fast jag närmar mig verkligen inte mens... är inte förrän nästa helg någon gång det är beräknat att ske sådana blodigheter. ;) Men nu är det 5 dagar kvar tills det ens är värt att prova att testa med grav. test! Då är det mest toligt ÄL 10+, innan dess vågar jag inte testa.

• Mammaresan

Stort grattis till de fortsatta plussen! Jag ser steck på alla testen de senaste 3 sidorna bak! Så roligt!!

• Mammaresan
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-21 06:26:24 följande:

Menar du mitt också? //lever på hoppet

Ja ditt också!
  • Mammaresan

Känner mig lite nedslagen idag. I tisdags tog jag ju ett ägglossningstest bara för skojs skull och det var tokblankt. Inte konstigt! Misstänkte att ÄL var över. Men i torsdags fick jag helt plötsligt ett svagt streck och igår var det lite starkare så gick att se en stegring. Så tänkte att antingen är det en riktigt sen ÄL på G eller så kanske kanske kan det vara en väldigt tidig graviditet som skapar en stegring. Men idag var testen svagare igen så blev inget av något! Jag har fortfarande en känsla kvar (kalla den intuitiv eller vad som helst) men känns inte längre som det kan vara så ändå.. allt annat pekar inte åt det hållet. Jag är inte en person som känner av tiden innan jag ska få mens eller brukar ha symtom på graviditet innan jag plussat eller den första veckan. Vid mens och 1 vecka innan mens brukar jag bli oerhört deppig men inte jättemycket fysiska..

Åh känns som att det helt enkelt inte är något här. Det är fortfarande toktidigt. ÄL 7+ vad jag vet och gravtest vågar jag inte ta en... om det stämmer bör ägget precis hunnit fästa sig här i dagarna så bör inte finnas tillräckligt med HCG än.. OM en grav. finns överhuvudtaget.

När började synas streck på era? Hur många dagar efter konstaterad ÄL?

Svar på tråden BIM December 2019