Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

BIM December 2019

Hoppas96 skrev 2019-12-11 14:29:31 följande:

Tack för peppen! Körde ni direkt utan nån mens emellan då? Funderar på att försöka hitta äl efter blödningen från mf nu.

Jag räknade missfallet som en mens. Körde inte med äggloasningstester då men ungefär när jag trodde jag hade låg vid och de vart en lyckad graviditet! Enda anledningen som säger att man ska vänta är för att det kan bli svårare att veta "hur gammalt" fostret är, alltså att beräkna bf. Jag har hört att man är mer fertil efter ett mf ;) Så kör på ni!
  • hundenhubbe
    Anonym (Äckelvarning) skrev 2019-12-11 14:01:14 följande:

Hej på er. Varning för äckelbild.

Jag ska enligt appen ha äl imorgon eller i övermorgon. Har två appar som säger olika.

Läste om att man ska kunna se på flytningar samt känna på livmodertappen när man har äl. Så idag har jag undersökt där nere, var dock väldigt svårt att hitta något där inne. Tror jag hittade tappen tillslut, typ en hård kula? Vet inte hur jag ska beskriva det. Samt att sekret följde med ut på fingret. Känns väldigt konstigt att först ta foto på det och sen dela med mig till er. Men vart någonstans i cykeln "borde" jag vara enligt er? Ber om ursäkt i förhand för bilden. Har knappt något som rinner ut, detta var alltså vad som fastnade när jag letade där inne.. Usch, gör ni andra också sånna här skumma saker? Vågar inte säga något till sambon direkt. Haha. Men är det ens i närheten av ägglossning?

Jag skulle gissa att du redan haft äl?
  • hundenhubbe
    Hoppas96 skrev 2019-12-11 14:58:36 följande:

Tack för svaret!! Jag beställer nog ägglossningstester för att vara någorlunda säker och kör på :)

Jag har också läst att det ska vara så, men det står så mycket överallt och ibland känns det som att man bara söker argument som är för det man själv vill haha. Men hoppas på att det går vägen. Lycka till till dig!

Ja gör de! Hoppas ni får till det snabbt :) haha ja ibland känns det så! Tack! Hoppas verkligen det år våran månad nu. Börjar kännas jobbigt att de inte blir något!
  • hundenhubbe
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-11 16:22:36 följande:

Hade ÄL förra måndagen. Fick idag hem testa tidigt babyplan. Tog ett test nu på eftermiddagen. När jag kollar väldigt noga ser jag en skugga. Har fått redigera för att det ska synas lika mycket som det gör IRL.

Har ni fått spökstreck av babyplan innan? Bara intresserad och kommer inte räkna att jag är gravid på detta testet :)

Har bara hört att många fått falska plus på dom men inte testat själv. Hoppas ditt är äkta :)
  • hundenhubbe
    Anonym (Äckelvarning) skrev 2019-12-11 16:12:57 följande:

Jag har använt mig utav äl stickor också, vet dock inte om de är bra. Kallas "test bankens ägglossningstest". Köpta väldigt billigt på tradera. Har inte fått starta streck med dom iaf.. Har även haft mensvärk. Men men.. Vi har ju sexat som vanligt iaf.

Men då är det säkert precis innan äl! :) jag har såna där nu och antar att ägglossningen är över! Kan ju inte veta exakt få jag faila med stickorna men appen säger det är +1 Och jag har såna flytningar så antar att det är förbi?
  • hundenhubbe
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-11 18:48:27 följande:

Detta är säkert ett falskt plus om det är vanligt :) men ska testa på morgonurin imorgon :)

Spännande!! Hoppas det är starkare då :D
  • hundenhubbe
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-11 18:48:27 följande:

Detta är säkert ett falskt plus om det är vanligt :) men ska testa på morgonurin imorgon :)

Spännande!! Hoppas det är starkare då :D
  • hundenhubbe
    Rosahimmel86 skrev 2019-12-11 20:12:55 följande:

Herre jösses!

Eftersom jag har känt mig konstig i dag så tog jag ett "testa tidigt"

Jag är inte helt säker på att min BIM är den 20/12 - den kan vara någon eller några dagar tidigare med.

(Min förra menscykel var bara 24 dagar)

Och jag fick detta resultatet - vad ska jag tro?

Jag törs inte lita på det helt - utan kommer vänta med att testa igen om ett par dagar

Tycker verkligen dedär ser ut som ett plus :D
  • hundenhubbe

Känner mig lite bitter idag så måste skriva av mig! Min kompis skrev nu att hon fick positivt graviditetstest nu på morgonen... Första försöket efter att hon tagit av plåstret! Hon vet att vi försöker för hon bestämde typ ja förra månaden att dom ville haka på för dom vill med ha och att vara ledig tillsammans vore så kul. Men nu vart hon gravid på första och jag är inne på sjätte försöket med ägglossnignsstickor och tjorv. Så glad för deras skull att det gick så fort men väldigt bitter över min egen situation :( hoppas hoppas det tog sig denna månaden, nu hoppas man ju mer än någonsin..... ursäkta långt inlägg. Men dålig morgon :(

• hundenhubbe
    Loea skrev 2019-12-12 10:53:18 följande:

Usch vad jobbig situation.. Klart man är glad för andra men svårt att se förbi sin egen situation. Man vill ju så satans gärna och man kämpar. Svårt att vara riktigt så glad som det förväntas av en när folk "glider in" och träffar rätt på första försöket. Håller tummarna för dig! Snart är det er tur oxkså!

Tack för fina orden dom behövdes idag <3 exakt så Känns det! Och nu vart jag stressad då hon såklart vill att vi också ska plussa snart så vi typ får samtidigt och kan va ledig ihop. Har barn sen innan båda två som det är 1 år emellan så vi har inte riktigt varit hemma tillsammans. Och som du säger, självklart är jag glad men dom har inte ens riktigt hunnit bestämt sig fast dom försöker så hon vet inte om hon är superglad än och här sitter än själv och här försökt i ett halvår och vill inget hellre. Ja lite bitter kompis känner jag... kommer kännas extra jobbigt om det är negativt denna månad..!
Svar på tråden BIM December 2019