BIM December 2019
Mensen börjar ta slut och vi tar nya tag! Försök nummer 6 för tredje barnet. Bim på självaste julafton! Så hoppas det blir en underbar julklapp :D
Mensen börjar ta slut och vi tar nya tag! Försök nummer 6 för tredje barnet. Bim på självaste julafton! Så hoppas det blir en underbar julklapp :D
1/12 - Pewc, FruA2019, Snarttrettiochtrevar89, hoppas på sladdis.
2/12 - Nixtie
3/12 bobbycar92, pusselmamma
4/12 - Linnmal
5/12 - boshab
6/12 - EllaLo, Mamma2014
7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles
9/12- Asplövet18, S9191
11/12 - Smuffsan, MW90
12/12 - Mirum, FELT
13/12 - Tjoppa12
14/12 - Loppan883
16/12 - solkakan
19/12 - liloma, Nyckelpiga2017
20/12 - Mevi1315, rosahimmel86
23/12 - patzy90
24/12 - Nicciz, hundenhubbe
Har försökt läst ikapp lite. Efter flera månader av minus nu sen missfallet kändes det lite jobbigt att vara inne här. Blev mest stressad och det var det enda man tänkte på. Ägglossning nu i början av veckan och jag ska börja testa med ägglossningstest på söndag eller måndag! Men både jag och sambon är väldigt motiverade nu (var mest jag i början men antar att han smält hela grejen att skaffa en tredje nu?) Så from igår ligger vi varannan dag så vi inte ska missa något! Har många kompisar nu som fått bebos eller ska ha så hoppas hoppas på en riktigt fin julklapp nu! Känns skönt att det är december, mycket annat att fokusera på och tiden går fort :)
Hejsan!
Använder clearblue digital äl test. Förra månaden började jag testa på cykeldag 13 som de står och Fick positivt på dag 16 vilket stämde ganska bra med min cykel. Denna månad Hade hade jag bara 2 stickor kvar och tänkte att jag testar 2 dagar innan (dag 16) beräknad äl enligt appen (som är på tisdag) men har fått negativt både igår och idag! Och det har inte ökat i styrka heller..! Kan jag ha missat äl och att det var innan? Brukar känna äl symtom och tycker jag har nu men verkar ju inte som de. Vi ligger varannan dag sen i torsdags men tänk om man inte ens får äl :( Vad tror ni? Sen eller haft? Sen borde de ju ändå öka? Tacksam för svar! Tror aldrig jag hoppat över äl förut...
Kanske dum fråga eller är det så att man måste börja några dagar innan man tror det är plus för att den ska detektera lh ökning?? Jag trodde man kunde ta när som helst och att den som ett graviditetstest får positivt vid en visst nivå av lh i urin?? Hur funkar de?
Haha nu svarar jag mig själv! Jag har ju använt den förra digitala testhållaren och testar alldeles för sent in på cykeln. Såhär säger clearblue nämligen:
"Det digitala testet grundas på första negativa testet man tar och sen utgår den från det för att se när man har LH-stegring".
Så om jag förstår det rätt kan jag ha min ägglossning imorgon och ha en stegring igår tex men testet jag tog kan inte läsa av det för det första är det inte nytt men sen har jag inte stoppat i ett negativt. Så den mäter inte mängden som graviditetstest utan din egna stegring. Suck... då hade jag ju beställt om jag vetat dehär. Aja får trots rejäl förkylning sexa på ikväll också. Tur vi kört varannan dag sen cykeldag 13.
Visst har jag fattat rätt? Ursäkta störigt långa inlägg :P
Då jag inte kan gå på ägglossningsstickor får man gå på kroppsliga tecken och appen som brukar stämma +-1 dag. Känns som att vi gjort vårt bästa denna månad precis som förra. Men tycker inte jag haft supertydliga ägglossningstecken vilket känns jobbigt... råkade på en rejäl förkylning igår men vi lyckades ändå mysa igår. Ska ev försöka få till idag eller imorgon också sen är försöket klart för denna gång. Bara att vänta till julafton!
Har blödit hela natten så mitt plus var inte långvarigt.. Bm sa på telefon att det med största sannolikhet är ett missfall. Fy fan vad jobbigt detta är..
Har blödit hela natten så mitt plus var inte långvarigt.. Bm sa på telefon att det med största sannolikhet är ett missfall. Fy fan vad jobbigt detta är..
Är där en skugga?
Faktiskt bara humörsvängningar en vecka innan bim som jag trodde va pms men på BIM -1 kände jag av brösten och svagt illamående. Igår grät jag halva dagen för ingenting å då började jag ana.. idag har jag molvärk i mage å bröst :) men inte nå galna tecken som jag letat efter varje månad tidigare detta år :)