• Gosan28

BIM December 2019

Hoppar in här jag också!

Spännande att läsa alla meddelanden :) grattis till er som redan plussat i december. Någon mer här som har bim på julafton?

• Gosan28
    hundenhubbe skrev 2019-12-17 10:37:48 följande:

Jag har de :D

Vad spännande!! Har du känt av några symptom redan eller det kanske är för tidigt! Hoppas ????
  • Gosan28
    hundenhubbe skrev 2019-12-17 13:47:00 följande:

Huvudvärk, konstig typ mensvärk? Sjukdomskänsla i kroppen, trött, magen är typ i obalans och flytningar . Men in ju lika gärna vara något hel annat! Har inte ömma bröst vilket känns konstigt? Brukar ha de in för varje äl gravid eller inte? Dom känns ingenting. Så är säkert inget :( dudå? När tänker du testa? Jag vill imorgon men har bara ett test hemma och vet inte när dom jag beställde kommer....!

Ja allt sådant kan ju vara olika! Men gud vad spännande det är och väntan känns oändlig just nu. Tror du att det eventuellt skulle kunna ge utslag redan imorgon om du testar? Du får uppdsteta här så fort du tagit testet oavsett vad utfallet blir. Hoppas de du beställde kommer snabbt :)

Jag tänkte nog testa på fredagsmorgon först.. Men har några sådana billiga stickor hemma så kanske gör ett första test imorgon redan! Men det är ju bim-6... känns otroligt om det skulle visa sig så tidigt!
  • Gosan28
    hundenhubbe skrev 2019-12-17 14:07:22 följande:

Sist jag var gravid visade det väldigt svagt men tydligt på äl+9 (bim-6) så tänker att de kan göra de nu med xD får se hur jag gör! Är nervös också för att det inte ska visa något och man blir så besviken... just att brösten inte ömmar känns inte bra! Orkar inte ens fler negativa så kanske håller mig mkt närmare men man är ju testnarkoman xD uppdatera du med!!! Hoppas vi får fina plus :D

Jag vet! Man blir ju lite besatt av tanken att det kanske kan eventuellt visa sig!!! Så spännande att det ändå visat sig för dig på tidigare graviditeter. Du kanske har mycket hormoner så det visar sig tidigt, Men det som allt annat kanske varierar från gång till gång också.

Ja håller alla tummarna för att vi båda får plus!!!! Hade varit en fantastisk julklapp. Jag känner heller inget i brösten... :( lite lätt ömma bara men inte alls något utöver det vanliga.
  • Gosan28

Men åh vad bra :) Då har du så du kan testa varje dag och lite till fram till efter bim :D Håller tummarna att det visar sig för dig imorgon verkligen. 

Jag har haft lite flytningar idag, sådana hala flytningar som man kan ha runt ägglossning samt lite molande värk och små stickningar i magen samt låren (?). Brösten tror jag inte kommer visa något för mig, brukar alltid ha über-ömma bröst mellan äl och mens så räknar inte med dem denna gången haha!

• Gosan28
    MissJibs skrev 2019-12-17 14:26:58 följande:
    Ja jag vet inte om man räknar idag som 1 o sen fram till 22a. Då e d i så fall -6
    Tror du räknar idag och fram till dagen innan bim eftersom att den räknas som mensdag 1. Så du bör vara på bim -5 :) När tänker du testa?
  • Gosan28
    hundenhubbe skrev 2019-12-17 14:38:33 följande:
    Ja och går de inte så har jag till nästa gång :) jag har också såna! Hade lotion först men nu hala! Har EXAKT som dig med sticknignarna i lår och mage. Hoppas att båda våra är symtom. Annars är kroppen elak igen!
    Men åh vad spännande! Jag hade också lotion de första dagarna efter äl och först idag ändrade de sig och blev hala och genomskinliga! Kul att vi har samma symptom. Hoppas att de är på riktigt för oss båda :D
    Har du förresten någonsin fått en nid-blödning vid dina tidigare graviditeter? Undrar om det är vanligt eller om det bara händer för vissa
  • Gosan28
    hundenhubbe skrev 2019-12-17 15:17:27 följande:

Aldrig fått de! Tror det är ovanligt? Det värsta är att man vill inte ta ett negativt på julafton.. därför jag lätt ska testa innan bim. Men vågar ändå inte. Äl+10 på fredag och visar inte resten något då så är det negativt! Så jag tror jag väntar till dess, blir besviken då isåfall och laddar om för jul sen!

Det har du faktiskt rätt i. Kanske smart att inte testa på julafton.... Då kommer kanske mensen ändå om vi har otur och bara de i sig är ju jobbigt nog :(

Jag ska också testa på fredag! Kanske till och med vågar testa med en sådan sticka på torsdag. Kommer ha svårt att hålla mig.
  • Gosan28
    MissJibs skrev 2019-12-17 15:59:04 följande:
    Hehe tänker fortfarande 22a som ännu en dag. Va förvirrande:P

Testade iförrgår me predictor early men kan inte se ngt. Har billiga tester... tydligen heter de one step gröna e dom. O cb till Helgen :)
    Du får kanske hålla dig någon dag till :) Testa imorgon eller på torsdag kanske! Om du har flera sådana billiga tester så skulle jag testat varje dag! haha. Det är så svårt när man är så nyfiken. Men du närmar dig verkligen din bim nu. Ser fram emot att höra hur det går för dig!
  • Gosan28
    MissJibs skrev 2019-12-17 16:53:02 följande:

Haha ja jag har blivit ngn sorts missbrukare va gäller tester. Känns hemskt :D

Jo jag kommer testa fram till helgen men man e ju så nojig när d kommer till tester man aldrig tidigare använt. Men men... Tror inte d blev ngt denna månad. Har inte märkt av ngn äl varken på smärta eller flytningar. Dock sjukt mkt vita geggiga flytningar idag. Men annars har jag haft som lotion sen 7e typ. Känner mkt jag inte ens känt förut men d kan ju va ngt helt annat.

Håller verkligen tummarna för dig. Man vet aldrig! Invänta mensen och om den är sen och fortfarande inget utslag på testerna kanske du ska köpa cb?
Svar på tråden BIM December 2019