Paramore1 skrev 2019-11-17 10:46:50 följande:
Fast 7 månader är en evighet det också! All väntan är såååå lång! Tittar jag bakåt kan jag samtidigt inte förstå att två år gått, jag hade planerat att få ett barn för länge sen. Tur vi kan stötta varann här inne!
Det jag är lite orolig för är om det är något som är fel, men frågan är hur mycket de gör när man redan har ett barn. Sköterskan på akuten tyvkte jag skulle kolla upp hypotereos, så kanske det blir nästa steg helt enkelt. För bebisverkstaden fungerar ju, eller har iallafall gjort innan.
Det är sant, känns som otrolig evig väntan. När varken min sambo eller jag har barn sen innan känns det också som "nåt kan vara fel". Förstår det, innan mensen kommit varje månad hinner tankeverksamheten spinna loss rejält. Kollar upp eventuellt bf, när vi kan börja berätta m.m haha. Man vill det SÅ mycket!
Vet inte hur det ser ut när man har ett barn sen innan, men borde samtidigt inte vara så att man inte får hjälp pga det. Skulle nog ringa och begära utredning, antingen direkt eller med att börja kolla hur allt står till med en själv. Det är vanligt att ha problem med sköldkörteln så värt att kolla upp!