Inlägg från: Madeleonten |Visa alla inlägg
  • Madeleonten

Hur mycket skulle du betala för en operation på en katt? Och på en hund?

Jag skulle betala vad det kostar...självklart!
    Nu är ju mina katter försäkrade men vore de inte det skulle jag ta ett lån. Sen spelar det ingen roll vad katten är för ras...katten är lika mycket en familjemedlem som jag har ansvaret för oavsett om den är en huskatt eller perser.

Sen är det ju en annan fråga om katten kan bli bra eller inte. Att förlänga livet på djuret för sin egen skull är förkastligt. En del av ansvaret med djur innebär att klara av att ta det svåra beslutet när djuret inte har någon livskvalitet längre.

• Madeleonten

Agria har då ALDRIG ifrågasatt när jag har försäkrat mina huskatter. De uppmuntrar istället till det. En veterinärvårdsförsäkring har inget med vad katten kostar eller inte kostar att göra. Däremot livförsäkring är en annan sak. Där försäkrar du katten till dess livvärde.
    Ett tips till alla med oförsäkrade djur är att man kan snabbt försäkra sin katt (eller annat djur) på nätet. Det är bara att gå in på www.agria.se & försäkra sin katt.
    Man kan även försäkra äldre katter, det enda är att man måste ha ett friskintyg.

• Madeleonten

Jag skulle betala allt jag äger och har för att rädda mina katter (och hund såklart) om det fanns en god prognos.

Svar på tråden Hur mycket skulle du betala för en operation på en katt? Och på en hund?