Hur mycket skulle du betala för en operation på en katt? Och på en hund?
Fenomen - Jag blir väldigt förvånad över det du säger om försäkringar och huskatter. Att inte försäkra sin katt bara för att det är en huskatt låter ju helt sjukt, och jag har faktiskt aldrig hört om någon som låter bli att försäkra sin katt av den orsaken. Om man tar sig an ett djur, oavsett vad det är för typ av djur, så är det ju ens ansvar enligt lagen att se till att det mår bra. Och det ingår absolut att se till att de får den veterninärvård de behöver om de blir sjuka. Jag skulle inte tveka att anmäla en person som inte tar sina sjuka djur till veterinären om jag kände till något sådant fall. Men de personer du pratar om kanske avlivar sina djur så fort de blir sjuka, eller? Vilka idioter isåfall, och ännu större idioter och djurplågare är de ju om djuren inte får någon vård alls
Jag förstår inte hur man inte kan försäkra sina djur, speciellt om man vet att man skulle ha svårt att klara av att betala en dyr kostnad om den skulle uppstå. Jag har själv två katter, om den ena inte varit försäkrad hade hon kostat mig många tiotusentalskronor vid det här laget, men även om jag varit så dum att jag inte försäkrat henne så hade jag tagit smällen och betalt om olyckan varit framme, för det skulle jag absolut se som mitt ansvar, och har jag inte betalt försäkring får jag skylla mig själv.
Man försäkrar väl inte sina katter för vad de är värda pengamässigt heller hoppas jag?! Det kostar ju lika mycket att ta en raskatt till veterinären som det kostar att ta en huskatt dit dessutom. Det enda som öht skiljer sig åt är att man kan få ut pengar på livförsäkringen om en raskatt dör, tror jag.
Den där kvinnan på Agria som sa så där begår ett grovt fel, jag har faktiskt svårt att tro att någon på Agria ens kan säga så. Dels så anser de självklart att alla katter, oavsett ras, bör vara försäkrade, plus att det ligger i deras ekonomiska intresse att sälja försäkringar. Så det låter helt befängt.