Jullan94 skrev 2020-04-14 12:07:38 följande:
Hej igen alla!
Hade mitt äggplock idag och fick lite dåliga besked. Tydligen är jag såklart 1 på 300 som får ägglossning tidigare än förväntat av Ovitrelle. Det typiska är att den sätts igång 36 timmar efter sprutan men min kropp satte igång lite tidigare och därför hade många av äggen redan släppt. Läkaren sa att om det inte lyckas denna gång kan man testa att köra äggplock 34 timmar efter ägglossning.
De fick ut några ägg som det verkar, och det finns en chans till att det lyckas. Men hon sa också nånting om att de var omogna/övermogna eller nåt sånt, jag kommer inte ihåg.
Jag blir lite sur faktiskt om vi ska behöva betala 30 tusen till för en ny IVF när det känns som att det var deras fel. Hon sa att detta fenomen var vanligare bland unga tjejer, alltså vanligare än 1 på 300. Hade vi fått informationen om att denna risk fanns hade vi ju givetvis varit villiga att betala mer för att få komma till kliniken två timmar tidigare IFALL att den skulle ha satts igång tidigare, alltså med lite marginal. Man kunde ha gjort ett ultraljud efter 34 timmar och sett om äggen var mogna eller inte, annars vänta två timmar till äggplocket om allt var som vanligt.
Tycker det känns hemskt att veta att vi missade med endast två timmar, speciellt när man tagit ledigt från jobbet och betalat för hotell och allt för det här :( jag hade kunnat betala 30 tusen till bara för att få en ärlig chans just denna månad, speciellt när vi hade bra odds på alla andra plan (manlig faktor, jag är ung, hade många ägg som var redo)...
Men nej så ledsamt :( förstår att det inte alls känns bra! Jag vet att jag va jätte nojig för precis det skulle hända å fråga dem flera ggr tänk om det släpper tidigare. De sa att det är väldigt ovanligt om man tagit sprutan exakt som den ska. Men tycker man ändå kan få komma in nån timme eller två innan för säkerhets skull! Håller tummar att något ägg blir befruktat för er ändå!