• Dhalia

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

AndraSladdis skrev 2020-09-16 21:10:25 följande:

Beklagar verkligen! Jag höll tummarna för dig.

Jag tänker att de hade ju inte fryst om inte embryot varit bra. Som jag förstår är det typ ingen skillnad med FET, såvida embryot klarar upptiningen och det är typ 95% chans att det gör det.

Tack <3

Fy tanken av att den kanske inte klarar upptiningen tar kål på mig.. det är den enda vi har :(

Allmänna fråger lite om någon vet.. jag känner ju jag måste förändra något inför FET dvs kanske prova intralipiddropp i samband med FET. Jag är typ aldrig sjuk så orolig ifall immunförsvaret är lite överaktivt, ingen har ju kollat de här. En del kan ju ha mer NK celler i livmodern. Vet Livio i Falun har gjort studie om de. Tänker ta upp de nästa gång med de.

Annat jag kom in på är kollar dem om man är Rh negativ och hur min partner är. Kan det mismatcha med blodet så min kropp stöter bort fostret?? nu har ju jag fått missed abortion så den stöter ju inte riktigt bort men läste fostret får isåfall blodsbrist och antar den dör av det.

Ett till, blodförtunnande som typ trombyl, hur vet man om man bör få det? Ångrar nu att jag inte tog 1/3 del albyl minor tror de skulle motsvara trombyl..
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-09-21 14:14:39 följande:

Då va det gjort :) upptinas 5 dagars i mig. Hoppas bara det går hela vägen denna gången!

Ååh håller tummarna för dig hoppas det går vägen nu!
  • Dhalia

Skulle behöva lite hjälp att bolla. Vi har ett i frysen på Livio och så har vi ett försök kvar på Sahlgrenska. Hur hade ni gått vidare? Göra en IVF till på Sahlgrenska oxh kanske få något till frysen igen eller köra direkt ett FET?

Är lite kluven va så trött på alla sprutor egentligen men skulle varit så bra om man igen fick till frysen något men det är ju inte säkert heller..

• Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-09-23 18:45:58 följande:

Man kan ju aldrig svara för någon annan. :) Jag hade faktiskt tagit Sahlgrenska. Du ?får? ju mest av det. Förstår att sprutorna är jobbiga, men jag hade inte låtit den chansen flyga förbi faktiskt. :)

Tack de får bli Sahlgrenska nästa :) Man lär ju inte få starta vid nästa mens säkert ändå eftersom jag inte fått missfallet än så hinner ladda om lite mentalt också. Skulle nästa gång från Livio iaf ta längre tid progesteron så ska be Sahlgrenska om samma.
  • Dhalia

Har ni som fått flera MA, fått prednisolon senare? Efter hur många missfall MA fick ni det? Undrar även hur länge och hur stor dos man tar när börjar man, när slutar man?. Jag har nämligen en möjlighet att få tag på det från utlandet. Verkade inget jag skulle få efter bara två MA vid nästa försök.. ibland glömmer man att vi också försökt i mer än 4 år.. plus att vi inte har överflöd med blastocyster. Jag känner ja måste maxa mina chanser nu.

• Dhalia
    Alex1992 skrev 2020-09-24 11:15:12 följande:

Hej allihopa! Idag fick se vår lilla böna och höra hjärtat slå! Vi är i chock och oerhört lyckliga och hoppas allt fortsätter gå bra hela vägen! Ha en fin dag <3

Hej ååh så härligt. Hoppas också att allt går bra för er!
  • Dhalia
    Trädet91 skrev 2020-09-24 21:15:54 följande:

Vilken glädje! Grattis till er!! :)

Jag var också på ultraljud idag och fick se ett litet tickande hjärta <3. Känner en sådan lättnad för stunden och en stor tacksamhet för att det hittills har gått bra. Nu hoppas jag på att det fortsätter åt rätt håll hela vägen in i mål.

Åh så härligt! Håller tummarna att allt går vägen för er :)
  • Dhalia
    Anonym (Louise) skrev 2020-09-29 14:14:17 följande:

Hej igen!

Jag har nu äntligen plussat på stickan efter vårt tredje försök och är 5+1!!

Jag jobbar dessvärre med miljögifter och har därför blivit avstängd från mitt jobb och skall gå hem på graviditetspenning. Någon som vet hur det fungerar med moderskapsintyg så tidigt? Fått svar från MVC att de kan ge ut det först v.19. Vilket jag inte kan vänta till då jag blev avstängd den 24/9 och behöver ersättning.

Tack på förhand.

Grattis till plusset! Har aldrig varit med om de men vet också att moderskapsintyg ges ut senare och inte så här tidigt. Du kanske behöver något annat intyg till försäkringskassan som visar att du är gravid och inte kan jobba pga ditt jobb. Behöver inte heller chefen ge något intyg att dem inte kan erbjuda dig något annat jobb så länge?

Allmänt nyfiken hur de funkar.
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-09-30 12:06:07 följande:

Hej jag har ju testdag i helgen. Men smygtesta igår men då va det blankt. I morse fick jag detta, men tycker det är alldeles för svagt för att det ska va en bra graviditet :( va tror ni? Idag är ruvardag 9.

Ååh grattis :) ja har ingen erfarenhet vad de borde vara för en lyckad graviditet. Slutade ju dåligt för mig, fick ju svagt positivt väl på testdagen :( de kanske inte spelar någon roll alls..hoppas ja!!
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-10-01 13:27:12 följande:

Starkare i morse men fy så nervös kan är att det ska skita sig som det gjorde med första insättningen i mars.

Är i vecka 5 idag 4+0

Fy kan tänka mig, kommer ihåg när ja läste de i tråden då... men nu tänker vi positivt denna lillen ska stanna :)
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet