Astrid40 skrev 2020-03-15 10:26:20 följande:
Vitaminer räknas som antioxidanter och det stärker immunförsvaret. Det kan vara så att om immunförsvaret är för starkt så kan kroppen se embryot som inkräktare och därför motarbeta det.
Sedan några v tillbaka har jag skippat min multivitamin och tar istället endast folsyra och d-vitamin. Läste att q10 är bra för äggkvalitet och började ta det för drygt en v sedan. Skulle börjat tidigare om jag vetat. Melatonin också bra för äggen men det fås endast på recept så det fick bli q10.
Lite surt det där när man får bekosta själv eftersom det verkligen känns som att 1a ivf-behandlingen är ett test för att se hur kroppen svarar. Varför får ex inte alla menopur om det nu är bättre för äggkvalitet? Och varför får inte alla embryo glue när det ökar chans att embryo fäster med 30%?
En annan anledning att vi inte köpte ett paket om 3 försök är både den psykologiska biten och tidsfaktorn; skulle vi hinna med 2 försök till i år?
Idag spänner brösten rejält:). Väldigt nojjig att äggblåsorna inte innehåller ägg och att äggen inte blir befruktade... verkligen mycket som kan gå fel..
Tack för svar! Det låter logiskt. Jag blir lätt förkyld och liknande så hoppas inte jag har samma problem. För min del är jag mer orolig för att kroppen är inflammerad. Har astma och en del problem med magen. Kör på multivitamin tablett för gravida från Thorne, extra d-vitamin, q10 och omega3. Jag har också läst om q10 och melatonin. Q10 blir dock dyrt om man ska ta den rekommenderade dosen.
Håller helt med dig. Varför experimentera när det är så dyrt. Vi fick bara ut ett ägg, som befruktades. Jag blev gravid men fick en kemisk graviditet. Jag fick för låg dos Gonal-f enligt läkaren. Vi gör ett försök till med Gonal-f (när det nu kan bli) men sen vill jag byta till Menopur. Ökar chansen såpass med embryo glue!? Då låter det märkligt att det inte används mer.
Vi hoppas de ömmande brösten är ett gott tecken (jag får ofta ömmande bröst när ägglossning närmar sig...). Du får uppdatera hur det går imorgon! Håller tummarna!