• GlitterLina

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Novis1991 skrev 2020-04-29 10:26:07 följande:

Hade du symptom efter äggplock eller kom det efter insättningen? Jag mådde ju som sagt illa 5 dagar efter insättning och gick hem från jobbet och sen har mina ÖS-symptom bara blivit värre. Under behandlingen hade jag inga problem förutom att jag var öm efter äggplock. Fick ut 14 ägg.

Har testdag 5/5.

Vad har du fått göra för att lindra smärtan och ÖS?

Har för mig ÖS kom ca 1 v efter insättningen.. har bara fått vila & tagit det jättelugnt, inget annat har funkat.
  • GlitterLina

:( va ju tillbaks idag & såg den lilla :(

Skit verkligen! Den levde ju fortfarande inte. Skulle vart i v 9 nu 8+0 men den stannade av 6+2 ca.

På Nordic IVF där vi va så hjälper de ej till me att avsluta graviditet så måste tillbaka dit på måndag morgon, fast i rummen bredvid på Gbg kvinnoklinik

Då får jag troligtvis tabletter som jag ska börja ta för att stöta ut graviditeten :(

• GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-04-29 17:52:52 följande:

Ledsen för din skull.

Sa de något om din ÖS och när du kan påbörja ev FET? Måste du vara fri från ÖS för att få göra FET?

Det dröjer nog ett tag trodde hon eftersom jag ej är frisk än från ÖS

Mina äggstockar va fortfarande 5 ggr för stora mot va dem ska vara & proverna inte helt bra än
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-04-30 11:15:36 följande:

Nu har jag bokat tid till inskrivning 8/5. Får se vad de säger. Hon tyckte inte att jag skulle vänta till efter nästa vul.

:) får du göra ul där? Jag hade en tid igen till Mvc 13 maj då jag skulle få nytt ul

Men pratade me henne idag att det sket sig & fick boka av
  • GlitterLina

Alltså min kropp e sååå konstig! Jag tror jag har ägglossning på g. Hade sådana flytningar nu i dagarna & nu har jag ont på det sättet dem få ggr jag har ÄL.. dessutom vet jag att läkarn sa i måndags att jag hade stora äggblåsor..

• GlitterLina

Minns att i måndags sa sa Ivf läkarn att där fanns några väldigt stora äggblåsor! Hon sa vi får se om de skrumpnar bort eller lossar..

Ja gravid nu är inte smart att bli när jag ska ta abortpiller för att få ut fostret :(

Sicken cirkus :(

• GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-05-04 08:42:38 följande:

Hur känner du dig? Har du fortfarande gravidsymptom?

Ja väldigt ömma bröst, ligamenten gör ont vid konstiga rörelser. Men inga mer symtom direkt.

Va precis hos läkarn nu.

Fick en tablett förut som skulle "mjuka" upp typ. Sen stoppa upp 4 tabletter på onsd. Då fick jag ej va själv sa dem. Så sambon måste va hemma.. de sa att eftersom jag tar Fragminsprutorna så kanske jag blöder mer/lättare, & jag har lite dåliga värden fortfarande. Ska tillbaks nästa vecka. Såg den lilla förut igen :(
  • GlitterLina
    Novis1991 skrev 2020-05-04 15:30:20 följande:

Vad mysigt!! :)

För mig är det grav.test imorgon. Har dock fått uppdateringar på ökat HCG pga ÖS och dagliga blodprov. Hoppas det visar plus på stickan också! Synd bara att jag är fast på sjukan med drän i magen så min man inte får vara med på testningen. Men kommer ju inte orka vänta på att få komma hem för att ta det!

Låter ju som du blivit gravid :) :)

Jag fick oxå reda på det hux flux på sjukan när jag oxå va där pga SÖS. Kunde ju inte riktigt ta in det då eftersom man mådde dåligt & ännu inte vart testdag.

Vad betyder drän i magen??

När jag tömdes på vätska så gick de igen livmoderväggen genom slidan :( hemskt!
  • GlitterLina
    Novis1991 skrev 2020-05-04 21:57:52 följande:

Ja, jag vill också se plusset för att det ska bli verkligt <3

Dom har gått in genom sidan på magen på mig. Gör fruktansvärt ont. Vet inte om jag är extra känslig där för tydligen ska man kunna röra sig fritt med det men jag kan inte röra mig så musklerna på den sidan arbetar för då hugger det som fan. Tyckte det var riktigt hemskt att sätta in för dom måste ju trycka genom både muskler och bukväggen och där gick det tydligen inte att bedöva eftersom den är så tunn. Dom har iaf lyckats tömma på 2 liter idag så nu hoppas jag att det kan gå åt rätt håll så jag slipper det här dränet sen.

Ja du får uppdatera om plusset :)

Oki via magen, jag frågade flera ggr om det fanns ett annat sätt att tömma för att slippa gå in genom slidan & genom slidväggen men nä sa dem :( så jag fixade inte att ta ut så mycket vätska som dig
  • GlitterLina
    Novis1991 skrev 2020-05-05 08:33:26 följande:

Hmm... det kanske beror på vart vätskan ligger? På mig har det mesta suttit på höger sida och då kunde dom se att det inte fanns några organ i vägen som kan ta stryk, typ tarmar och så. Det kan ju få rejäla konsekvenser om man sticker något annat.

Och....... DET BLEV ETT PLUS!! <3 är det någon av er som vet hur man räknar när man gjort IVF? Alltså vad är man i för vecka när man vet när embryot blev gjort? Annars brukar man ju räkna från sista mensens första dag? Räknar man bara rent krasst från dagen efter ägguttag då dom såg att det blivit något?

Åh grattis :) :)

Ah ok min vätska låg bakom & framför livmodern.

Man räknar väl att man är i vecka 2 ägguttags dagen
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet