Anonym (Kanel) skrev 2020-04-15 14:23:49 följande:
Vet känslan, kan inte säga så mycket annat... Jag hade en ofostrig graviditet med en tredagars. Allt såg bra ut först och Hcg-blodprovet visade höga värden vilket läkaren sade brukar vara ett jättegott tecken. Sedan fick jag lite små rosa flytningar och på UL såg man bara gulesäcken eller var det så att man inte såg den utan bara något som skulle förställa foster men som var för litet, jag har aktivt förträngt det där, men det såg inte normalt ut. Jag vet inte fakta på hur vanligt det är och om det är skillnad på tredagars/femdagars...
Försök att inte tänka på det för mycket! Du kan inte göra något just nu. Jag vet hur orolig man är innan man fått se att där verkligen är nånting...och när man sett det, så är man strax igen orolig över att allt kanske inte längre står bra till.. Det är tufft! Måste bara försöka orka tro och vara positiv. Man kan oroa sig hela vägen om man en gång börjar, som Astrid skrev blir det KUB o risker för dittan och dattan hela vägen, sen oroar man sig över om sparkarna är tillräckligt många och har det varit tyst för länge och sen oroar man sig över förlossning och..... Jag menar det tar aldrig slut :D Man måste bara försöka våga lita på att livet bär..... Jag är inte så bra på det :)
Fy det är så kämpigt att hela tiden oroa sig, jag e sån som göra det typ hela graviditeten & även efter..
Men vet inte, har inga bra känslor inför onsdag :( snyft