Patronsaint skrev 2020-01-04 10:57:06 följande:
Hej tjejer! God fortsättning.
Asså jag har ett moraliskt dilemma. Vi ska på vårt första besök den 21 januari och enligt de dom sa i telefon borde vi kunna börja vår behandling samma helg. Nu har det dykt upp en jobb grej 2 veckor senare då min chef vill att jag ska flyga till ett av våra andra kontor. Tror ni man kan göra det? Eller blir det mitt i hela behandlingen Ska man försöka avstyra resan?
Hur har ni tänkt kring arbete och ivf. Har ni berättat?
Jag har berättat, men det är för att jag jobbar på ett sådant sätt att jag måste få godkänt innan jag går iväg på arbetstid (jobbar i vården).
Angående behandlingen så beror det ju på program du kommer gå efter, vet du vilket de tänkt för dig? Oavsett så startar du ju inte behandlingen förrän första menstruationsdag så beror ju också på om mensen verkligen kommer den helgen, tidigare, eller senare.
När jag körde endast sprutor så tog det tio dagar från sprutstart tills äggen skulle plockas så då kan det gå, förutsatt att du hinner med återinsättning innan du åker. Men det bästa är att ringa till dem och kolla om du är osäker eller ta det vid besöket.