GlitterLina skrev 2020-08-03 00:05:42 följande:
Åh va spännande för er :) har du börjat med letrozol nu?
Jag skulle ju börjat med provera tidigast 27 juli stod det i våra papper. Men jag valde själv att faktiskt skjuta fram det 2 veckor av lite olika anledningar.
Nervös e man såklart
Okej ja förstår snart är ni igång, nej det blev faktiskt progynon igen. Läkaren tyckte vi skulle köra samma eftersom det lyckades sist men inte hela vägen så ja lyssnade :).
Clemmentina skrev 2020-08-03 07:52:50 följande:
Åh vad spännande att du är igång igen. Ska du göra insättning i stimulerad cykel? Vad ska du ta för medicin? Vid vår förra insättning tog jag progynon men skulle vilja testa letrozole denna gång (mådde illa av progynonet). Själv ska jag göra nästa insättning i september.Spännande! Då kommer vi nog vara i fas ungefär. Ska väl börja med Provera om någon vecka om mensen inte kommer igång spontant innan dess.
Ja äntligen! Japp kör med progynon igen, ville inte de först för jag har hört och läst att det kan öka risken för missfall och vi fick missfall på första försöket men det behöver ju inte vara därför då progynon är vanligt under ivf. Men läkaren tyckte inte vi skulle ändra, problemet är att letrozol funkar inte på mig så jag skulle behöva sprutor och med min pcos så skulle de va knepigt att hitta rätt dos då ja antingen blir understimulerad eller överstimulerad så de skulle ta sin tid och hitta rätt men de får bli sista alternativet om det skulle behövas :) som tur är så känner jag inga biverkningar av progynon. Tiden går så fort så snart är det er tur med :D