Inlägg från: Anonym (Zoom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zoom)

Vad blir det för mat?

Lunch hemma idag. Det blev baguette (de hade för 10 kr på coop) med tonfiskröra och en snickers till efterrätt plus en flaska cola zero.

Till middag kommer jag göra starkt kryddade kycklingben med ris och sallad. 

• Anonym (Zoom)

Ikväll ska jag göra kycklingfärs av kycklingfilé och sätta på grillspett och laga i ugn. De ska mixas med koriander, vitlök och persilja mm.

Till detta lagar jag karamelliserade morotsslantar med rödlök och linser och serverar med lite turkisk yoghurt som är blandad med honung och timjan. 

Det är ju fredag! Önskar jag hade lite vitt vin till, men ack nej. 

• Anonym (Zoom)

Jag gör torsk med curry, kokosmjölk och wokgrönsaker till lunch och broccolisoppa till middag. Jobbar hemifrån idag. 

• Anonym (Zoom)

Igår blev det pasta med lövbiff och champinjoner.

Vete tusan vad jag ska laga idag. 

• Anonym (Zoom)

Igår blev det pasta med heta räkor och grönsaker.

Idag önskade sonen tacos med hårda skal, men jag gör även en tomatsoppa eftersom jag deffar. 

• Anonym (Zoom)

Igår blev det kycklingfilé och macaroni and cheese. 

hade tänkt att grilla men alla grillarnas i vår brf var upptagna i det fina vädret!

Idag blir det fisksoppa med saffran och aioli. 

• Anonym (Zoom)

Är ensam hemma den här helgen. Ikväll blev det tuna melt sandwiches. 

• Anonym (Zoom)

Tog fram köttfärs, kycklingfilé och bacon ur frysen nu. Jobbar hemifrån samt att mitt barn är hemma sjukt så jag måste göra både lunch och middag.

Tänkte mig någon slags sallad till lunch med köttfärsspett till. Eftersom det är så varmt är det gott med svalare mat (även om köttfärsspetten är varma).

Till middag gör jag nog baconlindad kycklingfilé och ugnsbakade grönsaker och potatis. 

• Anonym (Zoom)

Tog fram kycklingklubbor ur frysen i morse. Tänkte laga dem i ugn med ris och sallad till. 

• Anonym (Zoom)

Blir nog den gamla slagdängan köttfärssås och spagetti. Eller tacos? 

• Anonym (Zoom)
    Auditanne skrev 2024-05-18 22:32:20 följande:

Fikabröd och kallt vaniljkaffe från Starbucks. Orkar inte göra middag. Varmt, och gjort massa annat som tagit all must ur en. 

Imorgon blir det pizza eller möjligen hamburgare på allmänna grillen härnere. Kan man grilla rått hamburgerkött eller måste burgaren ha fått en liten stekyta först?

Ursäkta om frågan lät dum men jag är inte så grillvan. 

Du kan grilla det rått. Pensla gärna med lite olja så att det inte fastnar. 

Här blev det sallad med chiliräkor mm. 

• Anonym (Zoom)

Jag tog tre entrecote-korvar och slantade dem och gjorde en slags korv stroganoff på dem med matlagningsgrädde, tomatpuré, en gnutta dijonsenap, gul lök och serverade med ris. Sonen åt även 2 stekta ägg till och tyckte allt var jättegott. 

Kladdkaka till efterrätt smaksatt med kaffe, vanilj och flingsalt. 

Det ska vara gott att leva! Solig

• Anonym (Zoom)

Jag gör kycklinglårfilé med en god sky och couscous. Yoghurtdressing och ugnsrostad kålrot. 

• Anonym (Zoom)

Idag blir det typ shawarma som jag lagar med kycklingfilé som jag ugnssteker kryddad med paprikakrydda, spiskummin, salt, peppar, vitlök, honung, chili flakes mm.

Den färdiga kycklingfilén skivar jag och läggar i ett pitabröd med hemgjord tzatziki, grönsaker och färsk bladpersilja.

• Anonym (Zoom)

Barnet önskade tomatsoppa med grilled cheese sandwich. Så det blir det ikväll! 

• Anonym (Zoom)

Tomatsoppa med en morot och en ask bönor i plus lite chili. Mixar allt och äter. Mums.

• Anonym (Zoom)

Igår blev det ryggbiff med ris till två i familjen och pommes till en annan, stekt lök och rivna morötter, skysås och bearnaise i burk. Har med mig rester till lunch idag på jobbet. 

Svar på tråden Vad blir det för mat?