Vad blir det för mat?
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
MvFeast på hemvägen
Korv och med bröd
Kycklingfilé och sötpotstis
Toast
Min mans barndomsrätt. Räkor, kokt ägg, (lchf-)bechamel och (lchf-)krutonger i ugnen. Oväntat gott!
Krämig kycklingpasta
Lasagne
Pannkakor med sylt och grädde
Färdiglagad mat från butik igen eftersom jag inte orkar mer stress för närvarande. Nåt envist tryck över vänster bröst som inte vill förvinna.
Det blir två maträtter med trettondagstema. Min egen är en kalkonfilé med apelsin och konjaksgräddsås, bacon, stekt kulpotatis, brysselkål, champinjoner och rödkål.
En bakelse från café på Liseberg till efterrätt.
Blide lite Oxfilé över sen nyår, så blir stekt sånt med potatismos och en typ av tomatsalsa, som egentligen bara är tomat, balsam vinäger, socker och salt och peppar och som tillagas kort.
Köpepizza. Jag åt fyllningen i en calzone med räkor och pizzasallad
Fläskkotletter med klyftpotatis och vitlökssmör
Rester från igår
Sjömansbiff
Det blev pasta med tomatsås och bönor idag, har typ ingen mat Hemma eller pengar, är Ni duktiga på att laga mat varje dag? Jag är Urusel på det
Carbonara/baconsås med vaxbönor och paprika
Köttfärslimpa med gräddsås och potatismos
Spenatsoppa hemmagjord och hembakt bröd
Pizza
Har vänt lite på dygnet så det blir mat redan nu. Mannagrynsgröt med egengjord äppelkompott som jag smaksatt med lite kanel. Toppa gröten med några pekannötter så det blir lite tuggmotstånd också.
Ska göra en ädelostpaj med broccoli lite senare. Får se om man orkar äta en bit av den eller om sömnigheten kommer över en först.