• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • klyban
    Djurvän03 skrev 2024-06-29 10:45:19 följande:

Lasagne blir det här idag :)

Det är mums.

Här blir det någon fläskfilégryta med kantareller och champinjoner, mycket mer har jag inte kommit på än.
    Så får se framför grytan vad det blir mer, men gott kommer det bli det vet jag redan Glad

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Djurvän03
    klyban skrev 2024-06-29 12:24:26 följande:

Det är mums.

Här blir det någon fläskfilégryta med kantareller och champinjoner, mycket mer har jag inte kommit på än.
    Så får se framför grytan vad det blir mer, men gott kommer det bli det vet jag redan Glad

Verkligen :)

Fläskfilégryta lät inte heller dumt :)
  • klyban
    Djurvän03 skrev 2024-06-29 14:18:47 följande:
    Verkligen :)

Fläskfilégryta lät inte heller dumt :)
    Bra pris på den det senaste, så blivit en hel del fläskfilé det senaste.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Yummie)

Här erbjöd sig sonen att fixa maten ikväll.
    Alltså åker han och hämtar en hamburgertallrik och en Calzone, hahaha

• Anonym (Anonyma)

Vodkapasta från Pinchos. 

Kände ingen direkt smak av vodka i denna pastarätt men god var den ändå. Lite lagom hetta, krämigt, med tomater och parmesan. 

Fick sen en lite ovanlig efterrätt som såg ut som en växt och serverades i nåt slags kruka eller minispann. Med choklad och rabarber. Också gott. 

• Anonym (Anonyma)

Jag fastar just nu så har bara ätit lite hemgjord vaniljglass. Det var en god idé att röra ner lite citronzest i glassbasen. Tycker det framhäver vaniljsmaken lite nu i efterhand. 

Köpte också en dyr och exklusiv kolasås på tub från Saluhallens ostdisk förut. Tryckte ut lite på vaniljglassen.

Smakade helt okej men inget särskilt. Varken mer eller mindre god än Gelatellis kolasås från Lidl. Och då är det ändå en prisskillnad mellan dessa kolasåser på 60 kr Rynkar på näsan

Svar på tråden Vad blir det för mat?