• Hedblomster

6 misslyckade återföringar - vad nu?

Marina80 skrev 2020-03-20 22:40:01 följande:

Jag tänkte nog inte att man skulle börja utomlands innan ni har gjort era gratisförsök här utan att ni kunde göra något för att optimera erat sista försök i Sverige. Tex mensblodtestet skulle i mina ögon kunna vara en lämplig åtgärd. Vet inte om kliniken i Grekland har stängt helt annars är det ju något som hade fungerat ypperligt att göra nu när ni ändå måste vänta på insättning här hemma.

Om det skulle vara bakterier som strular till det hela (vilket är vanligt på hästsidan) så kan det ju vara bra att ha genomgått en kur innan nästa insättning. Men är kliniken i Grekland helt nedstängd så funkar det ju inte alls. Annars så hade det ju gått eftersom ni inte behöver resa iväg utomlands utan bara skicka per post.

Dessutom tänker jag att testet är billigt (i förhållande till en komplett behandling utomlands) och relativt enkelt att göra.

Jag frågade, de kan inte ta emot mensblodtest nu tyvärr. Tror inte de har stängt men det hade med postgång att göra.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster

Fortsätter att uppdatera lite här! Hade en Skypekonsultation med en läkare från Olga fertility clinic igår. Kändes rätt bra. Om jag skulle åka dit skulle de vilja göra en del blodprover, bland annat karyotyp. De vill också göra en livmoderbiopsi för att se om det kan finnas någon inflammation av något slag samt ERA-test och antagligen något som jag har glömt. Vi har tänkt använda vårt sista frysta embryo när kliniken nu öppnar igen men sedan lutar det åt att åka till Ryssland och åtminstone göra de här testerna. Tror det kan gå på ca 35k inkl resan. Beroende på resultatet får vi se hur vi går vidare sen.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster

Imorgon bär det av till Ryssland! Krångligt att få till i en pandemi och kanske inte helt rätt men det är svårt att vänta med så viktiga saker... Ska göra hysteroskopi, ERA-test och en hel massa blodprover. Hoppas det ska gå bra.

• Hedblomster
    Clemmentina skrev 2020-10-31 18:03:29 följande:

Åh, spännande med Ryssland. Jag har undrat hur det har gått för dig. Du får gärna uppdatera här hur det går sen. Vi är mitt uppe i vår tredje ivf (4:e återföringen) och även om jag försöker vara här och nu så går tankarna till vilka alternativ som finns. Stort lycka till!

Tack! Vi är strax på väg hem igen. Gjorde en hysteroskopi idag som visade några slags förändringar, kan vara inflammation. Har tagit biopsi på det så vi får se. Fått två olika sorters antibiotika och en hel massa annat iaf. Hoppas det kan vara svaret eller en del av det. Får se om äggplock blir i december som planerat, de lät lite mer "vi får se efter provsvaren" nu.
  • Hedblomster
    Clemmentina skrev 2020-11-05 13:52:38 följande:

Tack för uppdateringen! Hur har det varit? Fick du en bra känsla för kliniken? Låter både bra och dåligt om de hittade förändringar. Bra kan det ju vara om det är något behandlingsbart och om chanserna till graviditet därmed kan öka efter behandling. Håller tummarna!

Det har varit bra! Kliniken är jättebra men man får nog lite acceptera typ att information kan komma väldigt sent och saker kan ändras snabbt. Men de känns väldigt noggranna. Blev ändå så glad att de hittade något för jag hade det på känn även om min hysteroskopi i Sverige inte visade något. Läkaren i Ryssland sa att det här är något de kan ordna så jag är inte orolig för det, bara hoppas att det är lösningen... Tack för tumhållande!
  • Hedblomster
    Buggan skrev 2021-04-02 18:42:40 följande:

Hej. Har läst på vad de gör på olga i ryssland, verkar så bra!

Ser att du skrivit att du gjort hysteroskopi i sverige? Vart gör man sånt? Kan alla göra det?

Hej! Jag gjorde det via landstinget då jag fick remiss efter flera misslyckade försök! Men det går att göra privat om man vill betala för det :)
  • Hedblomster
    Annna84 skrev 2021-04-03 17:23:57 följande:

Hej! Hur går det för dig i Ryssland och var i processen är ni nu? Vi har genomgått 5st misslyckade återföringar och ev behandling som inte blev någon återföring alls. Usch vad tufft det är. Nu ska vi gå vidare privat i Sverige och hoppas att det snart är våran tur.

Hej! Vi har varit två vändor för hysteroskopi och era-test och blodprover samt äggplock. Ska åka för första återföringen i maj om allt klaffar. Lycka till med privat behandling, hoppas det funkar bättre för er! Så jobbig process att behöva gå igenom :( Känns som om det aldrig tar slut.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 9 återföringar. 2 kemiska graviditeter. Ivf 3 i Ryssland.
  • Hedblomster
    Annna84 skrev 2021-04-05 11:36:06 följande:
    Tack :) Lycka till du med!! Hoppas hoppas att tester och hysteroskopin gör resultat! Fick ni lika många blastocyster som de två tidigare behandlingarna?

Och har det gått ok att åka till Ryssland nu under covid?

Jag vet, så känner jag med, det tar aldrig slut och samtidigt så är ens vänner är inne på 2a och 3e barnet.
    Vi fick fem blastocyster per gång i Sverige och sju i ryssland, så ett par till men tyckte två var ganska låg kvalitet också så vet inte om det egentligen blev någon skillnad :) 

Det har gått okej att resa men man behöver ett speciellt visums om tar rätt lång tid att förbereda, sedan är det mycket inställda flyg och man ska ta coronatest etc. Nu i påsk stängdes gränserna helt plötsligt helt så de som skulle dit kom inte in. Men det ska vara löst nu... 

Eller hur :( Till och med de som började med ivf samtidigt ska få andra liksom... Så tufft. 
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 9 återföringar. 2 kemiska graviditeter. Ivf 3 i Ryssland.
  • Hedblomster
    Annna84 skrev 2021-04-08 07:33:07 följande:
    Tack så mycket för svaret! Vad bra att ni har lyckats att ta er dit även om det är massor med jobb och extra svårt läge just nu.

Hoppas att antibiotikakuren som de gav dig kommer göra susen och att det lyckas nu. Jag antar att de även kommer att sätta in tilläggsmediciner vid återföringen? Jag har läst att det verkar vara så de jobbar. LYCKA TILL!
    Ja, jag kommer ta crinone+progesteronsprutor, progynon+estrogenplåster, prednisolon, klexane, IVIG-dropp med mera. Massa mediciner! Om inte annat så lär det ge en massa placebo-effekt, haha. Men hoppas det gör susen! Tusen tack!
  • Hedblomster
    Dhalia skrev 2021-04-08 18:14:16 följande:

Gjorde dem karyotyp testet? Är det att dem testar era gener eller blastocysterna som pgta?

Ja vi har gjort karyotyp där, det är ett blodprov på oss båda. Vi har inte gjort pgt-a på embryona vilket jag iofs ångrar lite men kliniken tyckte inte vi behövde.
  • Hedblomster
    Dhalia skrev 2021-04-10 19:14:13 följande:

Okej då tänker dem de mer att livmodern stöter bort kanske och att det egentligen inte är embryona. Men fick ni prova här i Sverige prednisolon någon gång?

Fick tyvärr aldrig testa prednisolon i Sverige!
  • Hedblomster

Liten uppdatering. Tionde återföringen (första i Ryssland) blev ännu en kemisk graviditet. Tråkigt.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 3 ivf. 10 återföringar. 2 kemiska graviditeter. Ivf 3 i Ryssland.
  • Hedblomster
    Annna84 skrev 2021-05-30 08:19:47 följande:

Ge inte upp <3 Tänker på dig! Känns det hoppfullt i Ryssland och har dom någon teori om varför det inte fungerat hittills? Jag är inne på min 6e återföring nu. Kramar

Det känns ändå hoppfullt men jag är rädd för att det ska ta lång tid eftersom det tär så på en... Påfrestande liksom. De har inte sagt specfikt "det HÄR är problemet" men de har upptäckt endometrios och nåt konstigt med immunförsvaret. Lycka till med din nästa återföring, hoppas det inte blir fler!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 3 ivf. 10 återföringar. 2 kemiska graviditeter. Ivf 3 i Ryssland.
  • Hedblomster

Har visst inte uppdaterat här! Efter vår kemiska grav senast valde vi att tina embryon och utföra pgt-a. Vi hade sex embryon i frysen och testade de tre finaste. Inget av dem var friskt. Vi har tre otestade embryon kvar men de är inte tillräckligt starka att tina, testa, frysa om, och tina igen för en ev insättning. Så nu ska vi göra ett nytt äggplock och utföra pgt-a på alla färska embryon innan de fryses. Har bestämt mig för att det blir mitt sista äggplock. Om vi får friska embryon men ändå inte blir gravid kommer vi att gå vidare till äggdonation. Om vi inte får friska embryon gör vi också det. 

Det var lite förvånande att våra tre finaste inte var normala, men det säger kanske något om varför tidigare försök inte gått. Kanske har vi många som inte är normala trots att jag är ung helt enkelt. På tio återföringar borde iofs något ha varit bra men även pgta-testade embryon misslyckas ju av olika anledningar. 

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 3 ivf. 10 återföringar. 3 kemiska graviditeter. Ivf i Ryssland.
  • Hedblomster

Länge sedan jag uppdaterade här! Ville bara säga att vi återförde ett pgta-testat embryo innan jul och i fredags fick jag för första gången någonsin se hjärtslag! Är i vecka 7+3 idag och hoppas så så så mycket att allt ska gå bra nu. Elfte återföringen!

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Ivf i Ryssland.
  • Hedblomster
    Yaye skrev 2022-01-24 12:34:07 följande:

Brukar aldrig skriva här, men har läst tråden och blev Såååå glad för din skull hedblomster! Håller alls tummar, vilken kamp ni haft Hjärta hoppas 2022 blir året ni får hålla er efterlängtade knodd! 

Tack!!! Det känns helt otroligt Hjärta Men är så klart också jättejätterädd!
  • Hedblomster
    Bilbo79 skrev 2022-01-24 17:35:24 följande:

Wow, vilken glädje hedblomster Hjärta

Själv har jag precis plussat efter andra försöket med ÄD, 14:e insättningen totalt om man räknar med tidigare IVF med egna ägg. Vågar inte andas ut än då jag har haft flera tidiga missfall men känner mig hoppfull att det denna gång ska gå hela vägen!

Tack! Och wow, vilken lång jäkla resa! Klart det ska gå vägen nu! 
Svar på tråden 6 misslyckade återföringar - vad nu?