6 misslyckade återföringar - vad nu?
Idag har jag pratat med en läkare på kliniken. Kom väl inte fram till så mycket men hon sa att vi kan testa en stimulerad cykel även om inget tyder på att det skulle vara bättre, men för att prova. Det hinner vi dock inte innan jul och eftersom vi har tre frysta embryon gör vi en i naturlig cykel först, och går inte det en stimulerad efter jul. Kommer ta crinone istället för lutinus men det är ju i princip samma men jag tycker att lutinus är störigt så skönt att byta i alla fall. Ska in och göra ett ultraljud på fredag för att se om någon äggblåsa är på G, brukar inte göra det men hon ville kolla för säkerhets skull. Sedan ska jag ta ägglossningstest både morgon och kväll istället för bara morgon som de sagt förut. Hoppas inte omslag sker på måndag för då har de stängt på återföringsdagen... Utöver det har jag ju fått trombyl av en privat gyn, men det har jag ju tagit förut så inga större förhoppningar där.
Läkaren sa också att man kan fundera på hysteroskopi framöver men det måste min hemortsläkare besluta om, de kunde bara skicka en rekommendation dit. Jag hade tänkt fråga om två embryon men jag fegade ur för jag var rädd att få nej. Nu ångrar jag mig dock. Nåväl, snart dags för vår sjunde återföring...