Inlägg från: Anonym (anonym tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym tjej)

Män, kollar ni verkligen in kvinnor ute?

dream on skrev 2019-11-01 21:46:21 följande:
    Jag tror du får gå in för att titta eller tänka mer på vad du upplever själv. Titta på folks ögon. De tittar, tittar bort. De som glor, glor bara i och för sig. :))

Jag upplever att ögonen blir mörkare, är nog pupillen som vidgas när vi ser någon vi gillar. Män sträcker ofta på sig, stryker hakan, talar högre. Jag kanske ser en mer icke-subtil och inte så förfinad del av det här eftersom jag jobbar i skolan med äldre elever men mönstren syns absolut bland vuxna med.
    Tack för ditt svar! Du menar blickar mot dig själv nu eller?
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (Halvar) skrev 2019-11-01 21:43:57 följande:
    Japp, det är som det är, som sagt. Så här ser verkligheten ut.
    det är i det stora hela bra om man respekterar varandra mer än man gjorde förr i tiden, hellre det än att bli utsatt för något som är att gå över gränsen, om det nu är så svårt för de män du syftar på är rädda att ta reda på vad som är ett brott och vad som inte är det. Men jag får erkänna att jag ibland fantaserar och önskemål om såna saker som egentligen inte skulle vara ok och accepterat i samhället och den debatten. men jag får helt enkelt vara utan, hellre det man kan inte få allt  :)
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (20) skrev 2019-11-01 22:02:39 följande:
    Varför skulle inte du kunna få några trånande blickar?
    jag får inget sånt vad jag märker så jag antar det beror på att jag inte är tillräckligt snygg
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (Halvar) skrev 2019-11-01 22:13:33 följande:

Och istället sexa till dig. Samma kvinna som den "grå musen".

ja med blusen sådär så skulle jag bli uttittad men knappast för att jag är vacker, menade du att de andra kvinnorna till höger på bilden innan är snyggare?
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (Halvar) skrev 2019-11-01 22:16:38 följande:
    För normala män så är det självklart att man respekterar kvinnor, och inte går över gränsen. Men var går gränsen nuförtiden? Jag vågar själv knappt kolla på kvinnor ute. För man har hört att kvinnor tycker det är obehagligt.
    alltså om du inte begår något brott så kan du inte straffas eller vara rädd för nåt blickar får man tåla om man visar sig bland folk som har ögon, oartigt att råglo som nån sa, men det får du väga in själv lite vad du är beredd, om du känner att du absolut inte vill riskera kränka någon så får du titta ner i marken
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2019-11-01 22:33:17 följande:
    Ja, jag känner mig sexuell, och vill gärna känna mig sexuellt uppskattad/ attraktiv genom blickar på min kropp, framförallt njutbart från män som jag själv finner attraktiva. Och här har jag ju en 5-6 stycken speciella i åtanke.
    ja det ska ju helst vara rätt män också!
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (20) skrev 2019-11-01 22:18:26 följande:
    Skulle gissa på att du får blickar utan att märka det.

De flesta killar kollar in de flesta tjejer....

Kan du beskriva ditt utseende?
    mörkt hår och ganska kort och bryr mig oftast inte så mycket om kläder och smink och hår jag tror jag smälter in i mängden
  • Anonym (anonym tjej)
    dream on skrev 2019-11-01 22:41:43 följande:
    Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 22:16:20 följande:

jag får inget sånt vad jag märker så jag antar det beror på att jag inte är tillräckligt snygg

Tror inte det handlar så mycket om det. Hur är du socialt? Har du god självkänsla? Bra kroppshållning? Jag har en kompis som alltid blir uppvaktad på stan t.ex. Hon är inte speciellt snygg om man ser till normen men hon är tillmötesgående, ler och ger folk tid. Jobbade också med en tjej som alltid fick mycket uppmärksamhet när vi var på AW på krogen t.ex. Hon ser i och för sig hyfsat bra ut men framförallt är hon glad, öppen och utåtriktad, tar snabbt kontakt med främlingar. Sen finns ju de som klär på sig någon slags självklar snyggattityd fast de egentligen ser rätt medelmåttiga ut.
    du tänker rätt det stämmer inte in på mig!
    det var intressant om det är så! vissa killar gillar ju inte de som är mer "högljudda" och tar plats! 
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (20) skrev 2019-11-01 22:44:32 följande:
    Svårt att få en bild av dig, men låter ju helt ok.

Tror nog jag hade kollat in dig. Säkert många andra killar också.
    hur ska jag kunna se bättre om det är sant då?
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (Red) skrev 2019-11-01 22:28:42 följande:

Jag älskar när någon kollar och blir röd i ansiktet. Och de vet att de inte får säga något eller "visa" något utan håller sig samtidigt professionella. Jag älskar det. Do I make you blush? Se men inte röra gäller. Se, dreggla, le, fnissa som ett barn, darra och rådna knallröd om kinderna - och försök dölj det och säg inget om det.

hur älskar du det, är det tändande eller komiskt??
  • Anonym (anonym tjej)
    dream on skrev 2019-11-01 22:41:43 följande:
    Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 22:16:20 följande:

Tror inte det handlar så mycket om det. Hur är du socialt? Har du god självkänsla? Bra kroppshållning? Jag har en kompis som alltid blir uppvaktad på stan t.ex. Hon är inte speciellt snygg om man ser till normen men hon är tillmötesgående, ler och ger folk tid. Jobbade också med en tjej som alltid fick mycket uppmärksamhet när vi var på AW på krogen t.ex. Hon ser i och för sig hyfsat bra ut men framförallt är hon glad, öppen och utåtriktad, tar snabbt kontakt med främlingar. Sen finns ju de som klär på sig någon slags självklar snyggattityd fast de egentligen ser rätt medelmåttiga ut.
    tillmötesgående mot män på stan? Vad gör hon då??
  • Anonym (anonym tjej)
    dream on skrev 2019-11-01 23:04:33 följande:
    Min kompis är inte det minsta högljudd men avvisar heller inte kontaktförsök. Jag tror fler män vågar eller vad man ska säga om motståndet verkar mindre (rätt logiskt på sätt och vis). Problemet är väl att hon tror att hon är artigt trevlig och de tror de har halva inne.
    jag fatta att det var inte högljudd du menade, men vissa män anser att det är typ så!
    aha de tycker att hon typ bjuder ut sig, kanske jämför de med andra som är mer kyliga, som i sin tur kanske har lärt sig att de måste vara så för att få va ifred!
  • Anonym (anonym tjej)
    dream on skrev 2019-11-01 23:07:03 följande:
    Om någon tar kontakt, börjar prata så står hon kvar av artighet och pratar medan jag själv kanske hade sagt ja ja trevlig dag på dig med.
    ah ok men då måste de ju först ta kontakten också, för att jag skulle kunna bemöta dem likadant! ja trodde du mena att hon blir uppvaktad för att hon är tillmötesgående först! Nån anledning så tar de ju kontakt först med henne! Vilken?
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2019-11-01 23:23:58 följande:
    Men hela denhär diskussionen har inget att göra med om män tittar på kvinnors kroppar så kvinnorna märker det
    det blev ett sidospår för jag blev så nyfiken på det de skrev! men kul om du gillade min tråd!
  • Anonym (anonym tjej)
    Tecum skrev 2019-11-02 11:55:42 följande:
    Det låter lite motsägelsefullt, du vill bli tittad på men ändå smälta in i mängden? Jag hade säkert tittat på en kvinna som dig, men då du visar att du inte vill sticka ut är jag väldigt diskret för att inte besvära. Jag gillar osminkade och "vanliga" kvinnor.
    Prova att klä dig lite mer extremt, inte utmanande kanske men med något plagg eller frisyr som sticker ut. Då får du nog blickar.
    vill och vill, jag tror det är så bara helt enkelt att jag smälter in i mängden, och jag brukar inte lägga ner nåt jobb på ytan

jag menade eftersom du eller om det var någon annan som frågade, att visst det vore kanske trevligt om jag blev lite tittad på men det är inget jag räknar med alls, däremot väntar jag mig att män skulle titta mer på de kvinnor som sticker ut med sitt utseende

jag provade idag faktiskt att piffa till mig lite mer. men är ju skitsvårt o veta att de blickar man möter är som ni säger "diskret kollande" eller om det bara var vardagliga blickar som råkade hamna. man råkar väl ibland ögonkontakt med människor som man inte skulle vara ett dugg intresserade av sexuellt. Dock var det en som jag noterade särskilt, han blick såg som fullifan ut
  • Anonym (anonym tjej)
    EnAnonumius skrev 2019-11-02 04:56:19 följande:
    Men förstår du inte trotsa att många män försökt förklara för dig.
    Kanske en kvinna kan försöka förklara då...

Det är just detta som ÄR poängen med att titta diskret, det inte skall märkas, inte skall synas. Och en mycket lyckad diskret tittande (för mannen) är också att ingen annan (kvinna) märker att någon (kvinna) får en blick på sig.
    jo det är visst nyckelordet i tråden, karlarna älskar att vara diskret
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (Fluktar`n) skrev 2019-11-02 14:42:48 följande:
    Helt rätt! Inte stirra eller glo.
    Får man ögonkontakt så bjuder jag gärna på ett leende.
    Förvånande ofta besvaras det inte utan hon
    tittar ner i golvet istället.
    Vem vill inte ha ett leende??? Eller uppfattas det som
    "över gränsen"??
    jag kan bara gissa i det här MEN

det finns så många olika sorters leenden och hur det uppfattas att det är för leenden

ett exempel ditt leende kanske uppfattas för stort leende för situationen, eller en för intensiv blick när du ler
Svar på tråden Män, kollar ni verkligen in kvinnor ute?