• dream on

Män, kollar ni verkligen in kvinnor ute?

Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 19:42:37 följande:

Men hur tittar man diskret? Vill du beskriva? Antingen tittar man eller så tittar man inte

Som kvinna måste jag säga att det är stor skillnad på att bli råglodd på, att någon klär av en med blicken mot att få ett uppskattande ögonkast eller leende. Kan inte exakt sätta fingret på vad som gör det men det första känns flåsigt och svettigt medan det andra görs med respekt. Tror att det handlar lite om var blicken landar. Den där sexualiserande blicken vill jag själv kunna ha något inflytande över genom hur jag agerar och vad jag tillåter. Det är kanske svårt om man är en snyggbrud enligt gängse mall.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • dream on
    Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 21:08:55 följande:

Det är ju det jag menar, jag ser aldrig att män kastar ett uppskattande öga och leende mot de snygga kvinnorna.

Va? Låter högst osannolikt. Det tycker jag nog man kan se, att både män och kvinnor orienterar sig på ett särskilt vis kring snygga personer. Fast jag kan i och för sig tänka mig att väldigt snygga personer bygger upp en slags otillgänglighetsmur efter att fått mer eller mindre önskvärda inviter och på så vis signalerar att de är otillgängliga. (Med följden att någorlunda inkännande personer låter bli att ta kontakt.)
  • dream on
    Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 21:33:23 följande:

OK, så kan det vara, men jag kanske överdrev lite, jag pratar både om väldigt snygga, snygga, och kvinnor som ser helt OK ut. Eller så är det jag som är för dålig att observera.

Jag tror du får gå in för att titta eller tänka mer på vad du upplever själv. Titta på folks ögon. De tittar, tittar bort. De som glor, glor bara i och för sig. :))

Jag upplever att ögonen blir mörkare, är nog pupillen som vidgas när vi ser någon vi gillar. Män sträcker ofta på sig, stryker hakan, talar högre. Jag kanske ser en mer icke-subtil och inte så förfinad del av det här eftersom jag jobbar i skolan med äldre elever men mönstren syns absolut bland vuxna med.
  • dream on
    Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 22:00:05 följande:

Tack för ditt svar! Du menar blickar mot dig själv nu eller?

Det här är kanske nästa steg efter det du pratar om men tycker visst jag kan se hur människor beter sig lite annorlunda om de attraheras av någon. Pupillerna märker man kanske mest om det riktas mot en själv eller om man sitter i ett sällskap där några andra gillar varans utseende.
  • dream on
    Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 22:16:20 följande:

jag får inget sånt vad jag märker så jag antar det beror på att jag inte är tillräckligt snygg

Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 22:16:20 följande:

jag får inget sånt vad jag märker så jag antar det beror på att jag inte är tillräckligt snygg

Tror inte det handlar så mycket om det. Hur är du socialt? Har du god självkänsla? Bra kroppshållning? Jag har en kompis som alltid blir uppvaktad på stan t.ex. Hon är inte speciellt snygg om man ser till normen men hon är tillmötesgående, ler och ger folk tid. Jobbade också med en tjej som alltid fick mycket uppmärksamhet när vi var på AW på krogen t.ex. Hon ser i och för sig hyfsat bra ut men framförallt är hon glad, öppen och utåtriktad, tar snabbt kontakt med främlingar. Sen finns ju de som klär på sig någon slags självklar snyggattityd fast de egentligen ser rätt medelmåttiga ut.
  • dream on
    Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 22:47:27 följande:

du tänker rätt det stämmer inte in på mig!

det var intressant om det är så! vissa killar gillar ju inte de som är mer "högljudda" och tar plats! 

Min kompis är inte det minsta högljudd men avvisar heller inte kontaktförsök. Jag tror fler män vågar eller vad man ska säga om motståndet verkar mindre (rätt logiskt på sätt och vis). Problemet är väl att hon tror att hon är artigt trevlig och de tror de har halva inne.
  • dream on
    Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 23:04:23 följande:

tillmötesgående mot män på stan? Vad gör hon då??

Om någon tar kontakt, börjar prata så står hon kvar av artighet och pratar medan jag själv kanske hade sagt ja ja trevlig dag på dig med.
  • dream on
    Anonym (anonym tjej) skrev 2019-11-01 23:18:41 följande:

ah ok men då måste de ju först ta kontakten också, för att jag skulle kunna bemöta dem likadant! ja trodde du mena att hon blir uppvaktad för att hon är tillmötesgående först! Nån anledning så tar de ju kontakt först med henne! Vilken?

Hon säger själv att det beror på att hon är ljushårig och inte kan läsa av signaler så bra. Jag tror mer på gång/hållning. Hon har breda höfter och går lite vaggande. Jag tror vissa män uppfattar det som sensuellt. Det verkar lite kulturbundet det där då det mest är utländska män som tittar/kommer fram till henne. Kanske att svenska män har ett annat uppvaktningsmönster eller föredrar andra gångstilar :P
Svar på tråden Män, kollar ni verkligen in kvinnor ute?