Anonym (Signe) skrev 2020-01-30 17:47:06 följande:
Hej. Jag och min sambo väntar på utredning. Hur gör ni andra för att hålla hoppet uppe och orken att fortsätta försöka? Jag är 30 år och är den enda i mitt kompisgäng som inte har barn eller är gravid På pricken alla jag känner har lyckas på första eller andra försöket, jag är såklart jätteglad för deras skull. Men för varje månad som går drar jag mig undan mer och mer. Jag vet att ett år inte är någon tid i sammanhanget och att många får vänta mycket längre än så. Tacksam för pepptips!
Även ett år, även några månader kan vara oerhört lång tid för den som väntar och längtar. Minns att du har rätt till alla känslor! De behöver inga förklaringar. Pepptips är svåra att komma på särskilt när det är vinter o allt har vissnat, jag hade arbete som räddade mig och gjorde mig tänka på annat. Annars är det bra att ha några människor i sin omgivning som förstår och kan stödja. Känner du brist på förståelse från ditt gäng eller det är bara du som tycker lite sådär att du kanske inte passar in?
Det hjälper alltid att prata ut här för vi är ju också i samma/liknande situation :) Försök också göra något gott för dig själv varje gång när det finns anledning. Massage, bio, vandringstur, om sådana saker verkar för dig och kan göra att tankarna byter spår.
Välkommen hit och lycka till!