• Anonym (Pinglan)

Ta steget till utredning

Hejsan :) jag och min sambo har levt ihop i 3 år han föddes steril och vill nu ha ett kärleksbarn med mig.. helt otippat då han varit helt anti insiminering eller tanken på adoption. Vi sökte för två veckor sen och fick en tid nu den 25 november. Är så himla nervös. Jag har 3 barn sen innan. Yngsta är 10 år jag börjar ju komma upp i ålder (inte så jätte gammal hahaha) å är nervös över att de kommer misslyckas och att jag inte kan ge honom ett barn:( nu när han äntligen förstått han kan få barn. Någon som vet hur lång tid en utredning kan ta ? Från första mötet och sen tills man blir inseminerad ?

• Anonym (Pinglan)

Hejsan :) jag och min sambo har levt ihop i 3 år han föddes steril och vill nu ha ett kärleksbarn med mig.. helt otippat då han varit helt anti insiminering eller tanken på adoption. Vi sökte för två veckor sen och fick en tid nu den 25 november. Är så himla nervös. Jag har 3 barn sen innan. Yngsta är 10 år jag börjar ju komma upp i ålder (inte så jätte gammal hahaha) å är nervös över att de kommer misslyckas och att jag inte kan ge honom ett barn:( nu när han äntligen förstått han kan få barn. Någon som vet hur lång tid en utredning kan ta ? Från första mötet och sen tills man blir inseminerad ?

• Anonym (Pinglan)
    Anonym (Sa) skrev 2019-11-12 09:29:22 följande:

Jag tänker att eftersom han föddes steril och det finns i hans jounaler så kan ni ju omgående boka in ert första läkarbesök även om det kan dröja tills ni får komma för ni vet ju redan från början att det finns något som försvårar det hela.

Ja precis vi har fått godkänt vårdbidrag. Och ska till barnmorske mottagning 25 november. Vi skickade in en egenremiss för 2 veckor sen så tyckte de gick väldans fort. Är lite nervös för trodde de kunde ta 1 år. Kommer jag bli inseminerade inom en månad eller två är nu min fundering?
  • Anonym (Pinglan)
    Sirest01 skrev 2019-11-13 19:49:29 följande:

Helt från ingenstans så har jag fått mens! Jag som inte haft egen mens på över 1 år! Började igår kväll med att jag kände mensvärk och idag har den ökat i smärta och nu på kvällen vart det blod på pappret :o

Varför kommer den nu för? Nu när vi ska få hjälp! Antar att vi får avboka läkarbesöket på måndag.

Men usch va tråkigt :( vad är de för läkarbesök du ska till på måndag? För läste att om man ska på vanligt ultraljud så gjorde de inget om man hade mens. De stod så på min remiss . Jag hoppas allt löser sig för er ändå nu. Inte kul om man måste vänta ännu längre:(
Svar på tråden Ta steget till utredning