Abort? Inte säker på pappan
Jag har precis fått reda på att jag är gravid och det lutar åt abort. Känns jättejobbigt. Är inte tillsammans med pappan, vi hade en kortare relation men det tog slut då han hade ett återfall (alkohol) och valde att genomgå behandling. Han har nu varit nykter i två månader. Vi sågs en gång efter att han hade avslutat behandlingen, men bestämde att inte återuppta/fortsätta relationen då han behövde fokusera på nykterheten. Det var då vi sågs den gången jag verkar ha blivit gravid, vi använde inte skydd och tyvärr verkar det ha varit mitt i ägglossningen.
För att göra det ännu värre hade jag sex med en annan person två gånger dagarna innan ägglossningen, dock med kondom hela tiden. Jag och mitt ex var inte tillsammans då det här hände så jag var inte otrogen, men om jag nu skulle behålla skulle jag förstås vara tvungen att berätta för mitt ex om den andra personen, då det lär finnas en risk att den andra personen är pappan? Känns dock osannolikt eftersom vi hade kondom hela tiden, men skulle ändå behöva berätta och göra DNA-test etc. Eller är det helt otroligt att den andre killen är pappan?
Känner mig jätteledsen och förvirrad. Är det bättre att inte berätta nåt och bara göra abort? Vill inte äventyra hans rehabilitering men känner mig bara så ensam...