Bitter? Jag? Inte alls lilla du...jag reagerar bara sunt på egoistiska mammor o skylla ifrån sig....det vet ju du verkligen hur man gör.
Otrevlig...lilla du, den bjuder jag på.
Om du tror mig eller inte, rör mig inte i ryggen o med det sagt tackar jag för mig...
Sphynxey skrev 2019-10-25 11:37:49 följande:
Först och främst ber jag om ursäkt för at jag reagerade som jag gjorde; inte för att jag blir tagen av din cancer, utan för att jag tycker att det var ett idiotiskt sätt av mig att reagera på helt oberoende av om du varit med om nåt svårt i livet eller inte. Jag blev väldigt lessen av din tolkning av mig ? speciellt som du bara tagit den rakt ur luften, utan att veta något om mig eller mina omständigheter, och då reagerade jag som jag gjorde. Det är ingen ursäkt, men en förklaring.
Jag försöker generellt sett tänka gott om mina medmänniskor, och behandla dem med respekt - speciellt när jag inte har alla fakta. Du, däremot, blir otrevligare och otrevligare för varje inlägg, och du reflekterar inte öht över att du kanske gjort en felbedömning, utan väljer istället att skylla ifrån dig, och rättfärdiga det med att det nån annan säger är lögn. Jag blir inte längre lessen över dina kommentarer; nu tycker jag faktiskt bara synd om dig. Det måste vara fruktansvärt att leva med en sån bitterhet och ett sånt förakt mot andra.
En fråga bara: du som har överlevt cancer (för ja, till skillnad från dig så tror jag dig när du säger detta) borde ju ha vetat att det finns "resor" som man inte själv har valt, och inte själv vill göra, så vad berodde din fråga "En resa du själv inte vill eller har valt...? Vad skulle det vara för resa?" " på? (Det var f.ö. det jag menade med min synnerligen idiotiska kommentar; att om du inte förstår att det kan finnas frånvaro man inte själv har valt så kan du inte ha varit med om så mycket jobbiga saker. Men, som sagt: det var en förflugen och dum kommentar, som jag ber om ursäkt för.)
Slutligen: Jag såg till att mitt barn hade sällskap o stöttning o var inte lika egoistisk som du är. Har du läst tillägget i min trådstart? Ja har som synes också sett till att mitt barn har allt det sällskap och den stöttning han behöver och vill ha, så... what's your point?