• ciann

Skulle du lämna 13-åring ensam hemma över natten m okänd kompis?

Jag får stora varningstrianglar

Du vet ingenting om denna kompis ni inte träffat IRL
    Hen kan vara en gubbe på 40 år med skumma avsikter

Ska en sådan bekantskap introduceras ska det vara med mig närvarande eller i ett naturligt forum.

Mitt barn har en sådan bekant, de visade sig vara en juste kompis, efter att de av en slump hamnade i samma klass. Hen skulle gärna få sova här, men med oss föräldrar hemma.

Skulle jag behöva barnpassning sker övernattningen i en familj med föräldrar hemma. Efter att de träffats IRL.

• ciann
    Sphynxey skrev 2019-10-22 14:34:37 följande:
    Alltså, de bor 120 mil från oss... anledningen till att han skulle hälsa på just nu, och att hans föräldrar kan komma och hämta honom, är att hans familj ev ska flytta till vår stad, och de ska komma ned för att titta på hus, och då tyckte alla att det vore en rolig idé att pojkarna kunde få umgås. Föräldrarna och syskonet ska bo på hotell
    Det här sätter situationen i ett annan ljus. Klart barnen ska träffas om de inte setts förr och de är i krokarna. Synd att det krockar med ditt ofrivilliga åttagande.
    Men att sova över utan vuxna är nog lite att ta i. 
  • ciann
    Sphynxey skrev 2019-10-24 15:22:23 följande:
    Tack för att du svarar på min fråga och inget annat! Oc ja, jag håller med. Efter alla de bra svar på min fråga som jag fått här i tråden har jag bestämt att det inte blir av.
    Men jag hoppas pojkarna får möjlighet att träffas när familjen är i stan?
    Även om de inte sover över
Svar på tråden Skulle du lämna 13-åring ensam hemma över natten m okänd kompis?