Inlägg från: Amidina |Visa alla inlägg
  • Amidina

Skulle du lämna 13-åring ensam hemma över natten m okänd kompis?

Ser inga konstigheter med att lämna en 13-åring hemma själv, om man vet med sig att de dels klarar sig och dels har någon att vända sig till om nåt händer (behöver ju inte vara SOS-läge, men nåt går sönder eller så), och det verkar du ju ha fixat. :)

Vad gäller en vän som han och du aldrig träffat känner jag mig lite mer tveksam till, men jag är väldigt nojigt lagd också. Finns det möjlighet så se till att du eller pappan kan träffa den där kompisen innan de lämnas helt ensamma, och uppmärksamma grannarna på läget och se om nån av dem kan kika över oanmälda vid nåt tillfälle (låna socker eller nåt), bara så de kan få en uppfattning om läget.

Själv var jag ensam hemma i en vecka eller så, med föräldrarna i stugan ca 20min bort, och jag hade vänner över som mina föräldrar kände, och det var aldrig några problem. De visste att jag hade koll på läget och litade på att jag hörde av mig om det var nåt eftersom jag alltid kunde lita på att de ställde upp.

Lycka till med operationen!

• Amidina
    Sphynxey skrev 2019-10-24 15:26:29 följande:
    Tusen tack för ditt fina och stöttande svar! Verkligt skönt att läsa. Även om jag inte borde ta åt mig av vissa kommentarer så känns det ganska tungt att få höra att jag är en så hemsk mamma att jag borde anmälas till soc och liknande...

Jag har bestämt nu att det inte blir nåt med det; de kommer troligtvis att träffas och gå och fika/gå på McD när pojken är här, men det får stanna vid det.

Tack igen!
    FL i ett nötskal, kan man tolka nåt fel så gör man det och kan man inte så gör man det ändå. XD 

Det låter som en jättebra plan i slutändan, och det kommer säkert fler tillfällen för dem att träffas. :)
Svar på tråden Skulle du lämna 13-åring ensam hemma över natten m okänd kompis?