Skulle du lämna 13-åring ensam hemma över natten m okänd kompis?
Sphynxey skrev 2019-10-22 06:18:17 följande:
Min precis nyblivne 13-åring (pojke) ska vara ensam hemma ett par dar om ett par veckor. Nu vill han att en jämnårig kompis som han känt i många år, men aldrig träffat i verkligheten (de träffades på ett spelforum på nätet, och har umgåtts mycket via nätet sen dess) ska få komma och sova över en av nätterna (antingen fredag till lördag eller lördag till söndag). Först såg jag inga problem med det, utan tyckte bara att det var roligt för honom att äntligen få träffa sin kompis, men nu börjar jag noja lite över att släppa in en trots allt helt okänd unge i vårt hem, utan att det finns nån hemma som har nån koll. Som info kan kanske tilläggas att om man skulle placera min son (och hans irl-kompisar) på skalan "total hemma-nörd med enbart extrema nörd-vänner" till "total värsting" så skulle han hamna nånstans i mitten; alltså ingen oregerlig värsting, men heller ingen som alltid följer alla regler och aldrig skulle hitta på nåt dumt.
Så, hur hade ni gjort? Skriv gärna en kommentar också, speciellt o du valde ett av de tre sista alternativen.
Så, hur hade ni gjort? Skriv gärna en kommentar också, speciellt o du valde ett av de tre sista alternativen.
Jättetacksam för alla svar jag kan få!