Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Skulle du lämna 13-åring ensam hemma över natten m okänd kompis?

Sphynxey skrev 2019-10-22 14:34:37 följande:
    Alltså, de bor 120 mil från oss... anledningen till att han skulle hälsa på just nu, och att hans föräldrar kan komma och hämta honom, är att hans familj ev ska flytta till vår stad, och de ska komma ned för att titta på hus, och då tyckte alla att det vore en rolig idé att pojkarna kunde få umgås. Föräldrarna och syskonet ska bo på hotell
    Om du litar på dem kan de inte alla bo i ert hus?
  • Tow2Mater

Min 11-åring sov över hos en ny kompis jag inte träffat häromnatten, men hans föräldrar var hemma (sades det, och jag ifrågasatte det inte alls). Hade inte träffat dem heller, och visste inte vilket hus de bodde i, hmm... men nånstans i området, tror jag vet vilken gata det var.... Låter ju märkligt nu i efterhand, men hade pojkarna varit ensamma hade jag inte tillåtit det eftersom de idag kan ha kontakt med alla möjliga via onlinespel, och om ett fel ord slinker ut till fel människa online vet man ju aldrig.

• Tow2Mater
    Anonym (Nix) skrev 2019-10-23 07:41:44 följande:
    Det låter inte bara märkligt utan otroligt omdömeslöst och olämpligt
    Pojkarna går i samma skola.
  • Tow2Mater
    Anonym (nej.) skrev 2019-10-23 09:10:37 följande:

Du skämtar väl?

Nej. Varfor tror du det? Det var ju inte Frankensteins hus han skulle till .
  • Tow2Mater
    Anonym (Nix) skrev 2019-10-23 23:00:04 följande:
    Och? Du lät din 11-åring sova hos någon du inte har en aning om vem det är eller ens har pratat med föräldrarna? Det gör inte en normal förälder med minsta ansvarskänsla
    Vad menar du skulle kunna hända?

Vad skulle jag lärt mig om en forälder om jag säg pratat med denne i ett par minuter? Eller finns det krav på att man pratat i en viss tid, visst antal ggr? Eller vilka är kriterierna for att anses ansvarsfull?

Vad skulle jag lärt mig om kompisen om jag träffat denne? Lika där, vilka är kriterierna for att ansvarsfullt låta ens barn sova hos en kompis? (Jag visste de går i samma skola, och bor i samma område, och spelar fotboll dock inte i samma lag).
  • Tow2Mater
    Anonym (Kall) skrev 2019-10-24 18:29:54 följande:
    Bara det att du inte ens brydde dig om att kolla efter.
    Litar (ännu) på min son. Som Jemp sa, kanske i tonåren man får borja vara lite mer ifrågasättande.
Svar på tråden Skulle du lämna 13-åring ensam hemma över natten m okänd kompis?