Fira föräldrarnas 30-åriga bröllopsdag?
Hej,
Har ni firat Era föräldrars 30-åriga bröllopsdag (eller annat jämnt jubileum)? Mina föräldrar har varit gifta 30 år senare i år och nu har mina syskon funderat på om vi ska fira detta. Jag har tidigare inte hört talas om att barnen firar sina föräldrars bröllopsdag på detta viset utan har enbart hört att de firande själva bjuder in till ett lite firande själva eller att det firar det i liten egen regi. Är det vanligt att barnen firar föräldrarna på detta viset (som en överraskning)?
Deras förslag är att vi (tre par) bjuder de på middag på en finare restaurang (typ fyra eller fem rätter om jag inte minns fel) samt att vi köper 30 rosor till de. Vet inte hur mycket detta kan tänkas landa på totalt, men det känns som det kommer att kosta några tusen kronor per par (inräknat den egna maten). Enligt mig känns det lite orimligt för att fira föräldrarnas bröllopsdag där de dessutom inte kommer att ha kvar någon present/minne från firandet. Jag vet att detta kan variera pga. ens egen ekonomi men tycker ni det känns rimligt i förhållande till vad det är vi firar?