• Anonym (Ja)

Fira föräldrarnas 30-åriga bröllopsdag?

Självklart uppvaktar man! Men firande beror ju på hur de själva valt att fira.

Vad tänker de själva göra för att fira?

• Anonym (Ja)
    Migas skrev 2019-10-21 12:32:58 följande:
    Aha ok, vi har aldrig gjort det tidigare och har faktiskt aldrig hört om att barnen har fixat överraskningsfest för ett jubileum av en bröllopsdag innan heller. Jag har enbart hört att paret ifråga själva bjudit in till att fira deras jubileum eller att de firat i sin ensamhet utan att vilja ha något firande av andra. 

Åtminstone den ena parten i paret kommer inte ens ihåg datumet, så jag tror ju inte att de kommer att göra så stor sak av det själva. Minns inte att de firat något år tidigare. Så vad uppvaktar man då med? Ska ma göra överraskningsfest bara för att de inte kommer att göra så mycket själva eller ska man ta det lite mindre då? smile1.gif  

Notera att jag skrev uppvaktar! Dvs man uppmärksammar den stora dag som det ju faktiskt är. Men man måste verkligen inte göra på något visst sätt.

Och jag tycker överraskningsfest är en extremt knepig grej, förstår inte poängen med det. Vill man ha fest så arrangerar man väl en oftast.

Fråga föräldrarna hur de tänkt fira och om de inte har några speciella planer så kan ni ju fråga om ni kan ha en familjemiddag hemma hos någon av barnen tex?

• Anonym (Ja)
    Migas skrev 2019-10-21 15:04:48 följande:

Mina svärföräldrar gjorde det också i år och de valde att åka utomlands och gick ut där, när de firade för tio år sen så var de ensamma på en enklare restaurang liksom. 

Vi har ju aldrig firat mina föräldrars bröllopsdag tidigare, så därför känns det konstigt att vi liksom skulle gå ut på en finare restaurang och ge en massa blommor denna gång. 

Jag tycker också att det är konstigt att planera ett jubileum av en bröllopsdag för någon annan utan att de ens får vara med och bestämma. Jag har dock inte vetat om något och kunnat vara med i planeringen förrän en vecka tidigare då jag fick ett sms om att de hade planerat att göra något för dem det datumet liksom och att föräldrarna inte visste något och sen fick jag lite mer information om vad de tänkt  i helgen när de var förbi. Så känns liksom att vi bara ska försöka lösa barnvakt och acceptera deras förslag eller också kommer vi och förstår deras plan helt.

Men ni måste ju kunna resonera med dem. Säga, ?kan vi prata lite om hur ni tänkt. Vi tänker att det blir lite knepigt med barnen, har ni funderat på alternativ?
Svar på tråden Fira föräldrarnas 30-åriga bröllopsdag?