Inlägg från: minnie768 |Visa alla inlägg
  • minnie768

Pepptråd, Letrozol, hoppas det hjälper

Merymo skrev 2019-11-06 22:21:39 följande:
    Byt klinik istället och "börja om". 1500 kr är väldigt mycket för ett UL som endast kommer ge en liten information som är viktig men inte väsentlig för befruktning. Jag kan ibland gå på 3 UL på raken för att de första UL inte visade på något. Mitt råd är att hitta en klinik där du kommer kunna få den hjälp du behöver utan att behöva betala orimliga priser.
    Tack, det är så vi tänker också efter att ha pratat med sambon igår. Det hade ändå varit en skillnad om ultraljudet hade kunnat innebära ökad chans till befruktning, men krasst sett ger det ju bara mer information om hur jag svarat på letrozolen. Vilket enligt min "riktiga" klinik, är något de kan se efter blodprovet den 19e. Ska ringa och prata med kliniken som erbjöd UL nu idag och se vad de säger.
  • minnie768
    Merymo skrev 2019-11-07 13:56:31 följande:
    Men eller hur, allt med en nypa salt med tanke på att alla behov också ser olika ut. :)

Just nu är jag på ÄL 8-9. Ovitrelle +10. Så är jag en manisk person som inte klarar av att vänta, så tar test nu varje dag bara för att stilla mina nerver. Läkaren vill att jag testar den 15/11. Kan inte säga när min BIM är då jag inte får mens på egen hand.

Hoppas ni hittar en klinik som ger er vad ni behöver!
    Bokade ju en telefontid imorse för att fråga om vad det faktiskt kostade, och även för att boka av tiden. Men det visade sig att de bara formulerat sig jäkligt dåligt på hemsidan. Det var 1500:- om man gör en icke landstingsbekostad utredning t.ex. utomlands. Så för mig är det vanlig avgift så på måndag ska jag på ultraljud. Känns väldigt bra! Var så ledsen igår att det inte blev UL. Plus att sambon måste åka iväg på jobb hela helgen, så jag hoppas att äl inte blir förrän på typ tisdag-onsdag :P cd15-16.

Frågade också om att skriva över vår utredning till dom och hon jag pratade med sa att det löser sig alltid på ett eller annat vis, bara de kommer överens med min gamla klinik vem som gör vad, typ.
    Tack!

Oj, spännande!!! Jag håller verkligen tummarna att det ska gå vägen för er nu! Du får uppdatera här hur det går! :)
  • minnie768
    Merymo skrev 2019-11-07 20:48:52 följande:
    Härligt! Då hoppas vi på både mogna ägg och att det tajmar in med sambon!

Tack! Börjat få ganska intensiva värkar nu ikväll.. men hoppas på att det är livmoder som växer och inte livmoder som stöter bort... kroppen ska alltid ge en något att spekulera kring..
    Ja men precis!! :) Vi får mysa lite nu innan han åker också, om äl kommer under helgen trots allt, för att vara på säkra sidan :)

Okej, har du haft så tidigare? Visst är det så, även om man försöker att inte känna efter eller leta symtom är det alltid något som känns annorlunda. Jag hoppas på en rejäl äl denna månaden, så det gör riktigt skitont! haha. Känner/märker ju aldrig av de annars så det hade varit ett gott tecken :)
  • minnie768
    StarkSnow skrev 2019-11-07 22:47:49 följande:

Letrozole är bäst! Åt en cykel och blev gravid på första försöket. Efter 1år av olycka och ett missfall.

Väntar nu vårat älskade efterlängtade troll ??

Föder vilken dag som helst 2 veckor till bf

Va underbart!! :) Får man fråga vad anledningen till att du fick Letrozol var? Hade du egen ägglossning?
    Alltid roligt att veta tycker jag :) Jag har ätit det nu första cykeln då jag oftast inte har egen äl och har jag det är den väldigt sen. Har UL på måndag :)

Stort grattis!! :)
  • minnie768
    minnie768 skrev 2019-11-07 21:48:51 följande:
    Ja men precis!! :) Vi får mysa lite nu innan han åker också, om äl kommer under helgen trots allt, för att vara på säkra sidan :)

Okej, har du haft så tidigare? Visst är det så, även om man försöker att inte känna efter eller leta symtom är det alltid något som känns annorlunda. Jag hoppas på en rejäl äl denna månaden, så det gör riktigt skitont! haha. Känner/märker ju aldrig av de annars så det hade varit ett gott tecken :)
    Ville bara uppdatera, var på UL imorse och jag har svarat bra på behandlingen :) :) 22 mm så läkaren trodde på äl ikväll eller imorgon. Så håller vi tummarna hemma att detta blir vår månad, blir det inte det ska vi byta till denna kliniken :)

Hur går det för er?
  • minnie768
    Tessaloniki skrev 2019-11-11 09:36:21 följande:
    Så trist! :( Bara att tagga om!
    minnie768 skrev 2019-11-11 09:12:51 följande:

Ville bara uppdatera, var på UL imorse och jag har svarat bra på behandlingen :) :) 22 mm så läkaren trodde på äl ikväll eller imorgon. Så håller vi tummarna hemma att detta blir vår månad, blir det inte det ska vi byta till denna kliniken :)

Hur går det för er?

Härligt med äl på g!

Jag har bim torsdag/fredag så börjar bli riktigt jobbigt mentalt nu. I natt vaknade jag genomblöt av svett (Jag skämtar inte!), sängen var helt DYNGSUR. Till och med min man reagerade på hur svettig jag var. Jag hoppas hoppas så att det är ett tecken på att hormonerna härjar inför graviditet ... i övrigt har jag i helgen vart väldigt trött, har känt lite molvärk liksom "dragande" Och ibland stickande i tjejmagen och på sidorna liksom. Eller så inbillar jag mig. Usch för denna väntan!
    Ojdå, hoppas verkligen att det är ett tecken på att kroppen ställer om sig med hormoner inför en graviditet! :) Men jag håller med dig, jag bävar också inför de kommande 2 veckorna redan och jag har inte ens ens haft äl än, haha. Har du testat något eller väntar du till bim?
  • minnie768
    Tessaloniki skrev 2019-11-11 11:38:34 följande:
    Jaa, hoppas! Har inte testat ännu, av rädsla för falsk positivt (Ovitrelle kan tydligen ge det i upp till tio dagar efteråt) så kommer försöka vänta till bim. Men det börjar bli svårt nu, haha!

De två veckorna är värst, helt klart!! Vid mens så får man åtminstone börja igen med letrozol och känna att man gör något, men att bara gå runt i två veckor helt utan möjlighet att påverka är sjukt jobbigt!!
    Ja det är klart, då kanske det som du säger är bättre att vänta, så du inte får ett falskt positivt och blir jätteglad för det :/ Men det hade kliat i fingrarna för mig också :P

Ja det är verkligen såå jobbigt! Jag är redan otålig, och jag har minst två veckor kvar :O Har iaf inte fått ovitrelle, så jag har inte risk för falsk positivt vilket är skönt.
  • minnie768
    Tessaloniki skrev 2019-11-11 14:01:32 följande:
    Jag vet hur du känner, haha! Jag har använt tiden till att försöka vända mina tankar till positiva, och har lyssnat massa på Ruvarpodden. Rekommenderar det! Även om vi inte gör ivf :)
    Den har jag redan lyssnat igenom! Haha. Försöker också tänka positivt och göra saker jag mår bra av, men nu när jag faktiskt är så positivt inställd är jag väldigt rädd för att jag ska hoppas föör mycket och bli helt knäckt om det inte tar sig denna gången :/
    Jag försöker hoppas lagom mycket, och än så länge ser jag fram emot bim :P
  • minnie768
    Tessaloniki skrev 2019-11-11 16:18:20 följande:
    Jag har vart tvärtom, såg inte alls fram emot bim för det kändes som "varför skulle det funka nu?"... Det vände typ i helgen och nu är jag nästan för positiv och nästan övertygad om att det gick vägen (vilket ju blir himla trist om det faktiskt inte funkade)! Försöker att tagga ner lite nu istället, haha!

Är himla sugen på att testa tidigt men: 1. Är livrädd för falskt positivt, och 2. Jag har för mycket att göra på jobbet och har inte råd (tidsmässigt) att ta en sjukdag om det visar sig vara negativt :/
    Det är sjukt hur kroppen (och knoppen) spelar en ett spratt asså! Hade jag inte vetat bättre hade jag nästintill varit säker på att jag var gravid nu för kroppen beter sig så annorlunda!! haha. Men det är antagligen för att jag aldrig haft så här tydlig o stark äl, kroppen är inte van. Men hur länge sen är det du tog oviterellen? 
    Förstår din känsla fullt ut, när är bim? Går det inte för oss denna månaden kommer jag bryta ihop totalt, för jag tror verkligen på den här cykeln! Hoppas bara jag inte får neg besked precis innan vi ska iväg på en resa i december :/
  • minnie768
    Tessaloniki skrev 2019-11-12 07:58:18 följande:
    Ja hjärnan vet exakt vilka symptom den ska inbilla sig ibland :P

Jag tog ovitrelle den 30 oktober så nu är i alla fall de tio dagarna över. BIM är på torsdag/fredag men jag är helt säker på att min ägglossning kom igång samma natt som jag tog sprutan, vaknade av kraftig smärta så jag fick lov att gå på toa, ta Alvedon och värma vetepåsen! Så enligt mig är bim i såna fall typ imorgon eller torsdag. Fortfarande ingen mensvärk än (brukar alltid få det dagarna innan)... Jag funderar på att testa imorgon faktiskt.
    Men vad spännande!  Ja men i så fall var det ju ovitrelle + 10 dagar den 9 nov, då bör det inte vara någon fara imorgon ju om det nu är 10 dagar det kan ge fel resultat. Men ha det någonstans i bakhuvudet ändå, att det KAN vara falskt neg, även om det inte bör vara det. Så du inte blir helt knäckt om du får plus så är det inte på riktigt...

Jag ska hålla tummar och tår imorgon om du testar! :) 
Svar på tråden Pepptråd, Letrozol, hoppas det hjälper