sussan skrev 2019-11-22 18:29:57 följande:
Idag är dag 11 och jag var på ultraljud idag. En blåsa på varje sida, 16 och 12 mm stora. Så, dubbel chans denna månad.
Vi är på försök två med letrozol. Idag sa han att efter tredje försöket med letrozol så ska man inte ta det fler gånger, då är risken för cystor så stor så då ska vi fundera på om vi vill fortsätta på egen hand eller om vi vill gå vidare med ivf. Tappade hakan, har ju läst om så många som kört med letrozol i 8-9 månader. Så nu ska jag se om jag kan hitta en ny klinik som kan hjälpa oss vidare efter jul. Vill ha en andra åsikt på det här..
Va konstigt! Vad jag vet så brukar reproduktionsmedicin i Huddinge (Sthlm) inte ens bevilja IVF innan minst 6 omgångar med letrozol!
Ps. Jag har kört med Letrozol innan ivf, utan resultat (har PCO), men fick reda på i veckan av min nya gyn att det ibland kan vara svårt att få ?rätt? utslag på stickor vid ägglossning när man äter Letrozol och att många klinker ger en ovitrelle-spruta, dvs en ägglossningsspruta, efter att de har kollat med UL att moget ägg finns. Då vet man med nästintill säkerhet när själv ägglossning äger rum och har således lättare för att pricka den. Önskar jag hade vetat detta då, hade kanske gett större chans till barn på naturlig väg.