Inlägg från: Anonym (Jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobbigt)

Fullkomligt panik ångest över sen abort. Hjälp från er som gjort en.

Du kommer få föda ut ett litet foster i toan eller en "bunke" man sätter i toan. Dock måste jag säga att den första tabletten inte dödar barnet. Den mjukar upp livmodertappen. Finns folk som ångrat sig efter första tabletten och har fött friska barn. Men risken för missfall ökar dock en del då du tagit tabletten. Men det kan gå bra också. Sen tycker jag du ska göra en notis ang bm bemötande. Att hon var så kall och otrevlig är inte okej. Ofta vill man ju prata med någon när man ska göra abort. Jag var nära att göra en sen abort i v 13 för 7år sen. Hade tid för skrapning men ringde och avbokade 5min innan jag skulle vara där. Dock hade jag inte tagit någon tablett ännu.

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2019-10-16 11:28:59 följande:
    Jag har försökt läst massa ang den första tabletten och läst mycket om att risken för fosterskador osv är stor, Så ja har inte en aning om vad som stämmer :(
    Fast jag tror inte det stämmer riktigt. Den mjukar upp livmodertappen så risken för missfall ökar mycket. Men tror inte risken för skador ökar.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2019-10-16 11:28:59 följande:
    Jag har försökt läst massa ang den första tabletten och läst mycket om att risken för fosterskador osv är stor, Så ja har inte en aning om vad som stämmer :(
    Fast jag tror inte det stämmer riktigt. Den mjukar upp livmodertappen så risken för missfall ökar mycket. Men tror inte risken för skador ökar.
Svar på tråden Fullkomligt panik ångest över sen abort. Hjälp från er som gjort en.