Fullkomligt panik ångest över sen abort. Hjälp från er som gjort en.
Jag fick reda på för ca 2v sen att jag var gravid i. Idag var jag på läkarbesök för att Fastställa graviditetens längd och även rådgivning om abort.
Jag gick dit medveten om att jag troligtvis inte skulle klara av ett barn till just nu. Samt att min sambo hotat med att vi inte får bo kvar om jag inte gör abort.
Jag fullkomligt avskyr honom för detta, ja kan även säga att jag stått i bostadskö i 6mån utan napp men kommer flytta så fort jag får en lägenhet. Så ja han är ett svin och ja kommer lämna honom så fort som möjligt så de e ingen diskussion som behövs ha. Nu till saken, på besöket kom det fram att jag var i v. 11+0 jag bröt ihop, då de för mig påminner att det snart är vanligt att man gör kub och jag vet hur ultraljudet ser ut vid det här laget. Ja började få lite kalla kårar om jag verkligen skulle göra abort men ja försökte hålla mig inställd på det. Snart nog fick jag träffa en barnmorska som frågade hur jag mådde, sa då som det var att jag haft väldiga bekymmer med kräkningar. Sen var det inte så mycket mer frågor utan hon tog fram en tablett och sa att jag var tvungen att svälja den där. Och komma tillbaka om 2 dagar. Allt gick så himla fort och det Kändes som robot liknande. Inga frågor om varför jag ville göra abort osv osv. Jag svalde pillret och gick.
Nu har ja redan jätte mycket sammandragningar och full panik ångest.
-Vad har jag gjort?!
- Hur dödas barnet? (för mig räknas det som barn så här sent.)
Jag sitter här med fullkomlig panik ångest och inser att jag just dödat mitt barn. Jag tittar på barnen jag redan har och klandrar mig själv i frågan, varför de hade rätt till att födas men inte detta barn.
Samtidigt som jag försöker intala mig själv att det här var det bästa.
Men vad har jag ens att vänta mig om 2 dagar? Vad gör dom? hur går det till? Fungerar det som en normal förlossning bortsett från att det inte är ett stort barn som kommer ut?
Ja ber om ursäkt att det förmodligen är rörigt skrivet men ja tankarna snurrar för fullt :(