• Obalem

Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

Ereya skrev 2019-10-17 10:48:58 följande:

Wow det låter riktigt lovande! Verkligen! Åhhh jag blir så taggad och engagerad fastän jag inte ens känner dig, haha! :)

Jag har molvärk (YAY), mördaront i brösten, är totalt o-kåt (som jag var första graviditeten!), så himla seg i kroppen och längtar mig sjuk efter tabasco. Jag som inte ens gillar stark mat i vanliga fall, har nu tabasco på allt från rostbröd till lax till tomatskivor och tonfisk. Min sambo drömde att vi fick barn, min bästa vän som är väldigt iniutiv skrev igår att det kändes som att jag var med barn. Hoppas hoppas hoppas! Jag har en annorlunda känsla i kroppen :)

ÄL+8, på söndag ska jag testa!

Jag håller helt med dig! Jag är så taggad för din skull också fast jag inte vet vem du är ;D

Men du, de låter verkligen lovande dedär!! Jag har sug på mars (jag som inte äter choklad) nu när du säger de haha.

Hoppas din känsla stämmer :) snart söndag!
  • Obalem
    dudetten skrev 2019-10-17 14:34:06 följande:

Jag tror att ni båda är gravida tjejer ???????? min känsla säger att jag inte är eller att det kommer bli något denna månaden :) gjorde ett negativt test till imorse så nu inväntar jag mensen och försök nummer 2 ????

Ge inte upp förrän tant röd hälsar på! De kan vara så att du hade äl senare än du trott? Jag håller en extra tumme för dig :)
  • Obalem
    syltburk skrev 2019-10-17 17:28:13 följande:

Hej alla!

Jag har BIM på tisdag men har såklart tjuvtestat. Det visar NOLL på testa tidigt och jag börjar tappa hoppet.

Har hälsporre och skulle medicinera med Ipren full dos i en vecka. Slutade efter 1,5 dagar pga att jag tänkte det inte skulle vara så bra för bebisverkstaden?

Nu är jag sjukt deppig.

Hej!

Att du slutade med Ipren var nog bra för man vet aldrig. Ägget kanske inte ens fästs än! Så ge inte upp :D de kan va som för mig sist, att ja inte plussa förrän äl+13 :)
  • Obalem
    Ereya skrev 2019-10-17 18:15:04 följande:

HUR härligt vore det inte att plussa och ha BF på typ exakt samma dag?! OM jag är gravid har jag BF 30/6!

Som jag skrev i kommentar ovan: Jag har en sån himla stark magkänsla att jag är gravid. Helt sjukt. Tre dagar kvar, sedan borde vi veta....

Eller hur?! Jag skulle ha 1/7 :D hoppas magkänslan stämmer!! Tre dagar kvar så KAN vi veta men gör vi inte de då så kanske de tar någon dag till bara. :)
  • Obalem
    Hoppas96 skrev 2019-10-17 19:57:27 följande:

Mysigt att höra om alla er som känner lite symptom!!

Längtar så sjukt mycket.. Första försöket här.

Mensen tog slut för två dagar sedan, Men jag är lite osäker på om jag faktiskt har äl när min app trott att jag har det. Men vi ska försöka börja köra på på lördag och ta de äl tester jag har.

Har varit gravid en gång tidigare, när jag var 18 år (23, snart 24 idag) och det var en fruktansvärd abort. Sedan jag började längta efter barn (2 år sedan cirka) har jag mått sjukt dåligt över det psykiskt och får ångest. Tänk att vi kanske kunde haft ett barn på 5 år nu ungefär. Vet att det inte var rätt tid då, men blir ledsen av att tänka på det och hoppas bara att vi ska slippa en jobbig resa med detta så att jag inte känner ännu mer ånger och ångest.

Önskar er alla lycka till <3

Skönt att mensen är över, nu börjar väntan på ägglossning! Hoppas du finner den. Jag vill tipsa om appen premom om du ska använda ältest, helt underbar app :D

Detta fixar du!! Kram
  • Obalem

Dehär med symptom hörni... jag jobbar i butik och som allra oftast så kan jag skaka av mig de som sägs men idag bara bröt jag ihop av en HELT JÄVLA ONÖDIGT ELAK KOMMENTAR (förlåt för utbrottet tjejer)... tårarna bara sprutar och jag får gå till min kära sambo för att gråta ut en stund innan ja klarar av att gå tillbaka. Detta har ALDRIG hänt, inte när ja var gravid sist heller! Så ja hoppas de är några hormoner och inte jag som börjar tappa greppet på jobbet haha.

• Obalem
    Ereya skrev 2019-10-18 09:28:30 följande:

God morgon hörni, freeedag idag! Hur mår ni vad gör ni var ligger ni i er cykel?

ÄL+9 för mig!

Vaknade inatt och behövde kissa, sen låg jag vaken en ganska lång stund och tänkte att jag nog ändå inte är gravid. Den där vissheten fanns liksom inte kvar. Jag somnade om efter många om och men och känslan att eventuellt kanske jag är det finns kvar. Antar att kroppen var för trött för att orka känna den inatt, haha. Eller också är det för att man vill så himla mycket. Snart söndag, vet inte om jag testar då eller senare, om jag vaknade inatt med den "rätta" vissheten är det dumt att slösa på test, tänker jag.

Övrigt då, här är mina symptom:

Fortfarande täppt i näsan (varit förkyld i över en vecka nu och näsan verkar inte vilja sluta täppas igen)

Molande värk

Väldigt ömma och stora bröst, bara en behå som passar nu

Blödande tandkött

Plus den där konstiga, annorlunda känslan i kroppen (som SÄKERT härstammar från placebo!)

Enorm pms! Grät igår när jag insåg att jag om några år är halvvägs till 60. Sedan blev jag arg och så blev jag skrattig och så började jag om med vattenfallen. Hahahaha.

Godmorgon!

Ang dina symptom och känslor så är de nästan omöjligt för mig att veta något men jag tycker iallafall att de låter lovande! Att du fick en dålig känsla är nog för att vi inte kan känna så mycket ännu, trots att man verkligen vill! Så håll ut några dagar till så får vi de svart på vitt istället :) (svårt, jag vet)

Mina symptom och känslor: fortfarande ömma bröstvårtor men jag tycker de börjar lugna ner sig..

mycket flytningar!!

Mensvärks känsla i både mage och underliv..

Täppt näsa insåg jag när ja såg dig skriva de, men kanske tillfällighet.

Alltså galna humörsvängningar här också! Känner helt igen mig i ditt utbrott haha.

Och slutligen kass mage.

Och slutligen småsmå finnar i pannan. Jag har nästintill aldrig finnar men vid min förra graviditet så dök dessa små som blåsor upp i pannan..

Inte så trevliga saker dedär egentligen! Men ger de att plus så klagar jag inte en enda sekund!!
  • Obalem
    dudetten skrev 2019-10-18 14:12:24 följande:

Tjejer! Inatt har det typ ilat i underlivet, och nu precis kom det lite blod på papret  när jag torkade mig. Ska ha mensen på söndag, vågar man hoppas på en nidblödning tro? 

Jag har en stark känsla av att ni kommer att få positivt på gravtest iallafall när man läser om era symptom :D så himla roligt :D ska ni överraska era gubbar på något speciellt vis när ni berättar om positivt gravtest?

Åh, då kan de absolut vara nidis! Hoppas :D

Va fint av dig! Jag tror på dig också :)

Tyvärr så vet min karl om att vi ska testa på söndag, han är såååå taggad ;D du då??
  • Obalem
    dudetten skrev 2019-10-18 18:52:46 följande:

Vi bestämde när vi började försök till bebis att han skulle vara med och testa, men sen tänker jag att två stycken behöver inte bli deppiga varje gång ett test visar negativt, så jag har gjort en låda med en bebispyjamas och bebisstrumpor där det står I love dad på, så tänkte jag lägga gravtestet i den också :D

Undrar när man kan testa om man hade nidis nu? 

Jaha men va fint :D

De kanske behövs någon dag för att låta hcg öka? Lördag?
  • Obalem
    dudetten skrev 2019-10-18 19:28:56 följande:

Imorgon alltså? Kanske söndag då istället? :)

Ja vänta hellre till söndag för att slippa ett eventuellt svagt streck! :D
Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!